Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 20 augustus 2009

Nog meer scrapsels van mij.

Het leek me een uidaging om een keer een LO te maken waarbij ik de achtergrond zelf geschilderd heb. Dus ben ik aan de gang gegaan.

Op aquarel papier heb ik met sterk verdunde acrylverf een achtergrond geschilderd.
Terwijl ik met de 2e achtergrond bezig was, bedacht ik me dat wat spatten op het papier wel leuk zouden zijn. Op de ene pagina was de verf nog nat terwijl ik aan het spatten was, van de andere pagina was de verf inmiddels al opgedroogd. Het verschillende effect is te zien als je naar beide LO's kijkt.

Ergens op een blog zag ik het idee om een rand stempels onder een foto te plaatsen. Dat idee sla ik dan op in m'n grijze hersencellen en het leek me wel leuk om dat bij deze LO ook eens te proberen. Natuurlijk weet ik dan niet meer van welke blog ik dit idee vandaan gehaald heb....
De stempels onder de foto's heb ik gezet met distressinkt en clear stamps. Je krijgt dan niet zo'n scherpe afdruk, precies wat ik wilde.

De stempel van de filmstrip is zelf gemaakt. Dit is oorspronkelijk een stans van Sizzix. Ik heb deze van rubberplaat gemaakt en op een stukje plexiglas geplakt. Omdat ik ook nu niet zo'n scherpe afdruk wilde hebben, heb ik terwijl de verf op de filmstrip nog nat was, er een achtergrondstempel in gezet (deze stempel niet geïnkt, maar zo haal je dus een deel van de verf weg en krijg je een niet-egale afdruk).

Aquarelpapier heeft vaak een gladdere en groffe kant. Omdat ik wilde weten wat het verschil in effect is van de papierkant, heb ik de ene kant op de goede kant van het papier geverfd, de andere kant op de achterkant. Ook dit verschil kun je op beide LO's zien.

Het was erg leuk om op deze manier te scrappen. Bovendien ook erg budget. Aan aquarelpapier was ik 30 cent kwijt, het cardstock had ik ooit in een uitverkoop gekocht en heeft me 60 cent gekost. 90 Cent papier, voor 2 LO's, niet gek toch?
Ik wil zeker vaker gaan experimenteren om een eigen achtergrond te maken.

Dit zijn de LO's geworden:
De linker helft van de spread:


De rechter helft van de spread:


In maart heb ik op de scrap-a-licious een workshop gevolgd van Corine Delis.
We hebben daar een boekje gemaakt met alcoholinkt.
De basis van dit boekje was zwart. Eerst hebben we het hele boekje beschilderd met een witte pearl paintdabber. Vervolgens heb ik alle pagina's bewerkt met alcoholinkt.
Eindelijk heb ik eens de tijd genomen om dit boekje af te maken.

    



    



    



    



    



    

Geen opmerkingen: