Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 6 mei 2017

Wat is het heerlijk om creatief te zijn.

Wat bof ik toch dat ik een hobby gevonden heb waarvan ik zoveel geniet om er mee bezig te zijn.
En dat ik daarbij ook nog eens aan de gang mag gaan met de nieuwe materialen die Dutch Doobadoo en Noor scrap iedere keer uitbrengen vind ik helemaal bijzonder.



De laatste tijd heb ik weer het een en ander gemaakt. In dit blogbericht wil ik je dit laten zien. Het blogbericht bevat deze keer erg veel foto's.



In het Noor magazine heeft een artikel gestaan waarvoor ik 3 kaarten heb mogen maken.
Dat destijds mijn scrapLO's in Creatief met foto's gepubliceerd werden vind ik al heel bijzonder. Het was een droom die uitkwam. Je eigen werk terugzien in een magazine dat zo maar in Nederland in de winkels ligt.....
Dat voor een 2e keer iets dat ik gemaakt heb in een tijdschrift geplaatst wordt had ik al helemaal niet meer durven dromen.





Maar ik heb nog meer gemaakt.
Voor Dutch Doobadoo heb ik een voorbeeld voor een flessenhanger gemaakt.
Ik heb hiervoor de Envelope Art Bottle label 2 van DDBD gebruikt.
Eerst heb ik de vorm op aquarelpapier over genomen. Daarna heb ik met behulp van de burlap mask DDBD structuurpasta op het aquarelpapier aangebracht.

Ik heb het Dutch Doobadoo Stencil Art A4 Alphabet 5 gebruikt om de letters hoi met structuurpasta op de label te maken. Hierbij moest ik even creatief zijn. De letter i was te groot. Vandaar dat ik een ! gebruikt heb.






Voor het kleuren van de label heb ik spray inkt, distress inkt en acrylverf gebruikt. 







Als laatste heb ik de flessenhanger gemat met zwart karton.






Ook ben ik bezig met het maken van een vakantie-album van onze meivakantie van vorig jaar. Dat album is nog niet af. Natuurlijk heb ik weer diverse pagina's met flapjes en verschillende vormen gemaakt.
Hier enkele pagina's uit dit album. Ik zal niet te veel pagina's plaatsen want dit blogbericht bevat toch al erg veel foto's.











Maar ik heb nog meer gemaakt:
Er gaat altijd een mailing naar de winkeliers met daarbij de nieuwe materialen van DDBD die uitgekomen zijn.
Voor deze mailing heb ik voorbeelden mogen maken.


Bij deze kaart heb ik een fantastisch gave mask gebruikt.



Ook komt DDBD met een serie cijfers die je in een slinger kunt gebruiken, maar ook gewoon los op een kaart. Hiermee heb ik dit voorbeeld gemaakt:



Met mijn vriendin Marieke heb ik een avondje heel veel gelachen en daarnaast hebben we ook nog een You tube filmpje met een tutorial bekeken met deze kaart als resultaat. Eerlijk gezegd ben ik toch weer mijn eigen ding gaan doen en lijkt mijn kaart helemaal niet op het voorbeeld uit de tutorial.
Het resultaat vind ik erg mooi geworden. Wat hebben we een lol gehad. 
Moeten we vaker doen Marieke!





Voor Noor Scrap heb ik een aantal Project Life voorbeeldkaartjes gemaakt.
Hierbij heb ik de gelli plate en distress inkt gebruikt.
Ga ik vaker doen deze combinatie. Het resultaat is erg mooi, je hebt niet zo veel troep bij deze techniek. En ik houd er schone vingers aan over!
Alleen maar win-win dus.






Ik ben met een schets aan de gang gegaan. Ik vind het iedere keer weer zo verbazend mooi om te zien hoe gaaf brusho is.




En zo is de kaart geworden:




Omdat het vandaag nationale scrapbooking dag is kwam Noor Scrap met een uitdaging om iets met een schets voor een PL kaartje te gaan doen. Ik heb als voorbeeld dit PLkaartje gemaakt.





En daarbij deze pagina. Een pagina voor in mijn album waarin ik al het papier zelf een kleurtje gegeven heb. Erg leuk om een keer te doen. Maar wel heeeeeeel erg veel werk....




En met diezelfde schets heb ik ook nog een kaart gemaakt. Het achtergrondpapiertje heb ik met de gelli plate en verf een kleur gegeven.





Voor zover de foto's voor dit bericht.
Ik heb nog meer gemaakt, maar dat kan ik nu nog niet laten zien. Komt wel weer een volgende keer.
Ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb kunnen inspireren!

1 opmerking:

Marjolijn van Elsberg zei

Zo wat ben jij al lekker bezig geweest Hanny, leuk om eens een bezoekje aan je blog te brengen, mooie inspirerende dingen zie ik allemaal. Ik ga je maar eens volgen als collega zijnde, ;).
Groetjes,
Marjolijn.