Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 3 augustus 2017

Nog meer Zomer Challenge 2.0

In eerdere berichten heb ik al een aantal kaarten laten zien die ik voor de Zomer Challenge 2.0 gemaakt heb, georganiseerd door de Art Chicks.
Hier zijn nog een paar kaarten die ik gemaakt heb voor deze challenge:

Opdracht: kleurenwiel/kaleidoscoop:
De basis van deze kaart is een afdruk van de gelli plate en de randen van de kaart zijn met distress inkt gekleurd.


Opdracht: communicatie:
De achtergrond van deze kaart is gemaakt met brusho.


Opdracht: geel en oranje:
Voor deze kaart heb ik een steentesmask van Dutch Doobadoo en gesso gebruikt. Deze steentjes heb ik eens schuin gebruikt. Een heel ander effect krijg je dan wanneer je de stans gewoon recht gebruikt.


Opdracht: vogels:
Voor deze kaart heb ik de steentjesmask van de Mixd Up collectie van Noor/Joy gebruikt. Ik vind dit zo'n gave mask. Hij is net uit, maar ik vermoed dat ik deze mask erg vaak ga gebruiken. De plaatjes komen uit een oude kalender. Omdat ik het een jaar of 10 geleden zonde vond om de leuke tekeningen uit deze kalender weg te gooien, heb ik ze bewaard al die tijd. En nu kwamen ze weer van pas.


Opdracht: krabbelen/scribbles:
Basis voor deze kaart is de verfstrip die ik in een Duitse doe het zelf zaak tegenkwam. Zo mooi, dit kon ik natuurlijk niet laten liggen. Hij was te groot voor een correspondentiekaart, dus ik heb hem door midden gescheurd. Eigenlijk, zit ik me nu te bedenken, had ik gewoon 2 correspondentiekaarten boven elkaar moeten gebruiken zodat ik de verfstrip in zijn geheel had kunnen gebruiken, was mooier geweest. Krabbelen omdat ik de afbeeldingen op het gezicht heb zitten doodelen op de achtergrond van de kaart.


Opdracht: bloemen:
Ik heb altijd moeite met het weggoien van spullen. Daarom heb ik die plaatjes uit de kalender natuurlijk al die jaren bewaard......
Als ik te veel verf uit een tube gehaald heb voor een project, vind ik het zonde om die verf zo maar weg te gooien. Met die restanten maak ik daarom vaak een achtergrondje dat ik vast en zeker later nog eens kan gebruiken..... En toen ik dit plaatje van bloemen tegenkwam, had ik er al een perfecte achtergrond bij.


Opdracht: detail:
Op een kaart met zwarte gesso heb ik weer verfrestjes verwerkt en een mask gebruikt.
Detail omdat het stukje fruit nog eens los terug komt.


Opdracht: postzegel:
Weer een achtergrond (met gesso in de onderlaag) om de restjes verf op te maken. Met een mask en een billendoekje heb ik hier en daar de verf weer weg gepoetst. Dat zijn die witte streepjes op de kaart. Wat brusho over de kaart laten lopen, washi tape, resten uit mijn graaibak, een sticker in de vorm van een postzegel en weer een kaart af.


Opdracht: 3 woorden, roze, ticket en een vraag:
Voor deze kaart heb ik een gelliplate achtergrond gebruikt.


Inmiddels is de Zomer Challenge 2.0 afgelopen.
Dit zijn de kaarten die ik tot nu toe gemaakt heb.
Ik heb nog geen tijd gehad om alle opdrachten te maken.
Wie weet ga ik dat nog wel doen.

1 opmerking:

martina's kaartjes zei

wat een leuke, kleurrijke reeks is dit geworden ! leuk !
grtjs,martina
x