Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 31 augustus 2018

Bloghop Dutch Doobadoo, collectie september.

Wat vliegt de tijd toch voorbij.
Het is al weer tijd voor een bloghop van Dutch Doobadoo met de nieuwe
collectie van september 2018.

Ook deze keer is het designteam van DDBD weer creatief geweest en hebben we met de nieuwe producten voorbeelden gemaakt.

In de mailing waren natuurlijk al diverse voorbeelden te zien.


 

En bij deze bloghop kunnen jullie nog veel meer voorbeelden bekijken.

Deze keer ben ik met de Dutch Mask Art met de driehoeken aan de gang gegaan,
in combinatie met de Dutch Card Art.


Op dit moment realiseer ik me dat mijn blogberichten altijd erg lang zijn.
Dit komt omdat ik erg vaak mijn eigen papier een kleurtje geef en hiervan de uitleg
middels foto's op mijn blog plaats.
Mocht je dit niet interesseren, dan kun je ook vanaf hier door hoppen naar Jolanda
Wil je weten hoe ik dit papier geverfd heb, lees dan rustig verder.

Hieronder de uitleg hoe ik dit papier geverfd heb.


Op een craftsheet heb ik een afdruk gemaakt van mijn zwarte distress inkt stempelkussen.
Nadat ik hierbij wat water gedaan heb, heb ik mijn aquarelpapier hierin gedept.
Dit heb ik meerdere keren herhaald waarbij ik tussendoor het papier met een heattool gedroogd heb.
Doordat je dit een aantal keren herhaalt, krijg je mooie laagjes over elkaar.





Met de distress inkt heb ik spatten op mijn papier gemaakt.
Hierbij leg ik mijn papier altijd in een "spatdoos" omdat de spatten in het verleden
nogal eens in het rond vlogen......


Op dit papier heb ik nog wat stempelafdrukken gezet.


Hierna heb ik een beetje oranje Amsterdam acrylverf op mijn craftsheet gedaan
en ook hier wat water aan toegevoegd.


Door het papier hieerin te drukken heb ik kleine oranje vlekjes op het papier gemaakt.


Ook heb ik wat van deze met water verdunde verf op het papier gedaan.
Hier heb ik ook nog wat water op gesprayed.
De oranje verf loopt dan iets uit en je krijgt mooie kleurnuances van de verf.
Dit heb ik met de heattool gedroogd omdat als de verf te langzaam droogt, de zwarte distress inkt zich mengt met deze verf en de kleur dan minder helder wordt.


Ook met de oranje verf heb ik gespat.


Met verschillende dopjes die ik in de oranje verf gedoopt heb, heb ik afdrukken gemaakt.



De driehoekjes mask heb ik ingesmeerd met gesso.
Hiermee heb ik hier en daar een afdruk gemaakt op het papier.


Ook heb ik nog met gesso gespat.
Dit spatten gaat goed als je de DDBD gesso met wat water verdund.
Mer behulp van de driehoekjes mask heb ik met een zwarte fijnschrjver nog wat
driehoekjes op het papier getekend.


Met dit papier heb ik de nieuwe Card Art gemaakt.
Voor het maken van de rondingen in de rand van de kaart heb ik 2 formaten cirkelponsen gebruikt.

Ik heb dit papier geplakt op zilver grijs karton.
Omdat maar 1 kant van dit karton gekleurd was, heb ik de grijze kleur binnenin gehouden en het witte karton van de voorkant een kleurtje gegeven met distress inkt.


De binnenkant van de kaart heb ik verder af gemaakt met stansen.



Op de linkerkant heb ik alleen het geverfde papier geplakt.
Meer heeft deze kaart niet nodig vind ik.


Dit was mijn bijdrage voor de bloghop.
Wil je nog meer ideeën zien, link dan door naar de blog van Jolanda
Wil je kans maken op de prijs die aan deze bloghop verbonden is, vergeet dan niet om hier onder dit bericht een reactie achter te laten.
Leuk dat je even kwam kijken hier.

Groeten Hanny.

27 opmerkingen:

Margriet zei

Zo je hebt er echt werk van gemaakt. Verder niet veel nodig om er een leuk kaartje van te maken. Super.
Gr. Margriet R

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi gemaakt! groetjes Betha

JOKE zei

Wat is dat papier mooi gemaakt!!! Dikke complimenten!
En dan is het nog ook een hele mooie kaart geworden....
Groetjes Joke

Cards en Box bij Lady M zei

Wat een werk heb je ervan gemaakt ik vind het heel knap vanje groetjes maartje

Cinderella zei

Wauw Hanny dat ziet er weer schitterend uit
Liefs en Creatiefs
Cinderella
Xx

Ps ik vindt het super alle uitleg over hoe je het gedaan hebt

Unknown zei

Juist leuk om te lezen hoe je dat doet. Mooi geworden en gave techniek.

sylvia zei

Wat 'n geweldige creatie.
En de duidelijke uitleg is juist super.
Groetjes sylvia koning

Hetty P. zei

Oooh, wat mooi gemaakt.
Ik vind het zo leuk om te lezen hoe je het hebt gemaakt.
De dopjes zijn wel erg handig, heeft iedereen in huis
Groetjes van Hetty

Unknown zei

Amai dat oranje spreekt nogal, ik moet het ook eens proberen, er is inkt in aantocht, ik moet nog een beetjes geduld hebben

Rosina zei

Wooooo Hanny wat een geweldige kaart heb je gemaakt...en zo duidelijk uitgelegd....dat vind ik helemaal goed van je
Prachtige kleurencombiatie heb je ervan gemaakt grijs/ oranje met je inktjes, verf. dopjes, stencil en de vorm is ook top!!!
groetjes Rosina

Wies zei

Mooie kaart heb je met dit model en je eigen gemaakte papier gemaakt. Fijn dat je er ook een beschrijving bij hebt gegeven hoe je dit gedaan hebt. Mooie kleurencombinatie.
Groetjes, Wies

hellendegraaf@gmail.com zei

Jeetje wat een werk.en wst een mooi resultaat. Echt eer van al dat werk

Joke zei

Poeh dat is heel iets anders. Daar maak je mij niet echt blij mee maar het is wel heel knap gedaan en dit zullen anderen zeker wel mooi vinden.
groetjes Joke

roelie zei

gaaf gedaan hanny zo de achtergrond gemaakt

gr roelie

Paula zei

Hoi Hanbeke, wat een super leuke creatie. Kleurrojk en mooj

GerJanne zei

Hoi Hanny,
ik zit bier mijn ogen uit te kijken. Wat een gave creatie heb je gemaakt! Vooral hoe je de achtergrond hebt gemaakt! EN wat duidelijk uitgelegd. Dank je wel!!

Cobie zei

Mooie kaart Hanny! Goede uitleg van het maken van de achtergrond, zo is het voor iedereen makkie.
Groetjes Cobie

Aniet zei

Mooie creatie Hanny en ik vind je uitleg altijd superfijn,
groetjes van Aniet

Korie Homan zei

Wow wat vind ik deze gaaf! Sowieso dat grijs met oranje, maar hoe je zelf dat papier kleurt, echt te gek! Ik ben nog op vakantie, maar kan niet wachten dit thuis te gaan proberen :D

ellyscard creatief zei

Wat een prachtige mixed media creatie heb je gemaakt. Mooie kleurencombo.

Astrid van der Linde zei

Ik vind deze kaart echt helemaal super gaaf!! Dit ga ik ook een keer uitproberen!! Die spatdoos is wel een goed idee! Zeker voor mij want ik knutsel vaak als ik ook bij mijn pc zit en mijn monitor heeft inmiddels alle kleuren van de regenboog ;) Om nog maar te zwijgen over de rest van de omgeving als ik weer eens bezig ben geweest hahahaha....... top! Dank je voor dit geweldige voorbeeld!!! <3

Miranda's Creative World zei

Wat heb je mooie technieken gebruikt en zo'n mooie kleuren!! ❤️❤️

Maia zei

Wat leuk dat jij ook altijd van die lange blogposten maakt.
Erg interessant om te lezen en bekijken hoe je deze gave achtergrond hebt gemaakt!
Wat een mooi geheel samen met de gestanste veren en de maak heb je ook op manieren gebruikt die ik niet zou bedenken dus bedankt voor de inspiratie!
Fijn weekend.
Groetjes Maia

Mia van den Hardenberg zei

Leuke techniek met een mooi resultaat.

Crea-Mo's Cards & More zei

Prachtig kaartje geworden. De ticketmal blijft toch leuk. Ook in deze variant. Groetjes Monica

Valerija zei

Amazing card. Love the colours and your background is fantastic.

Hermien zei

Een echt kunstwerkje , het ziet er prachtig uit.

Groetjes Hermien