Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 1 februari 2020

Noor! Design kaarten challenge februari.

Hallo bloglezers.

Het is al weer februari.
De eerste maand van 2020 zit er op.
Dat betekent dus ook een nieuwe kaart Challenge bij Noor! Design.
Deze maand heb ik de Challenge uitgewerkt.
Inspiratie vond ik bij een kaart van Patty Bennet.


Voor deze kaart heb ik het Nautical Traveler Papier (6011-0644) gebruikt.

De kaart maak je als volgt:

Snijd eerst al het papier, maar plak het nog niet direct op.


Snijd van cardstock een strook van 14 x 25 cm.
Ril deze strook op 10.7 cm en op 21.5 cm.

Neem een nieuw stuk cardstock en snijd een strook van 7,5 x 17,5 cm.
Vouw deze strook doormidden.




Neem voor de voorkant van de kaart een stuk designpapier van 10.2 cm breed x 13.5 cm. hoog.
Als je met papier met een patroon werkt, let dan bij het snijden goed op de richting van het patroon.


Snijd voor de binnenkant van de kaart ook 2 stukken designpapier van 10,2 breed x 13,5 cm. hoog.
Voor het middendeel heb ik papier gebruikt waar ook wat voor de ontvanger
van de kaart op geschreven kan worden.


Snijd voor achterkant van de flap 1 strookje designpapier van 3 cm breed x 13.5 cm. hoog.
Op de binnenkant van de flap komt geen designpapier.


Snijd voor de kleine strook cardstock 3 stukjes designpapier van 8.2 cm breed x 7 cm. hoog.

Als je al het designpapier gesneden hebt, dan kun je eventueel de randen inkten.

Plak de grootste 3 stukken designpapier op.
Een stuk op de voorkant van de kaart en 2 stukken middenin de kaart.

Neem de smalle strook designpapier van 3 cm. breed.
Plak dit op de achterzijde van de flap.


Neem de smalle strook cardstock en plak tape (of lijm) tegen de vouw aan.
Dit stukje komt op het flapje van de kaart, dus de tape of lijm mag niet meer dan 3 cm. breed zijn.


Plak dit cardstock tegen de achterzijde in het midden van de flap.
Hierbij komen de vouwen tegen elkaar aan te liggen.


Neem een stuk lint van 60 cm. lang.
Plak dit vast op het smalle strookje cardstock zoals op de foto te zien is.
Het midden van het lint valt gelijk met de vouw.


Plak hierin de 2 stukjes designpapier van 8.2 cm breed x 7 cm. hoog.



Plak ook over het stukje cardstock waarop het lint geplakt is
het designpapier van 8.2 cm breed x 7 cm. hoog.

Maak de kaart verder naar eigen inzicht af.
Ik heb hierbij de labelvellen van Gentlemen Style gebruikt.
Qua kleur past dit perfect bij deze papierlijn van Nautical Traveler.






Nadat je het lint geknipt hebt, kun je aan de uiteinden van het lint een beetje Dutch Doobadoo
lijm smeren. Deze lijm droogt transparant op en voorkomt het rafelen van het lint.

---------

Je kunt meedoen met deze Challenge tot eind februari door een foto van je creatie
te plaatsen in de Noor! design Challenge groep op facebook.

Heb je geen facebook, dan kun je een foto van je creatie inclusief je naam mailen naar:


Ook deze keer is er weer een leuke prijs van Noor! Design aan deze Challenge verbonden.
Eind februari wordt er random een winnaar gekozen
(wel zo eerlijk, dan maakt iedereen evenveel kans).

Veel plezier bij het maken van deze kaart.

Groeten Hanny. 


1 opmerking:

Yvonne zei

Ontzettend leuk project. Deze ga ik zeker maken.