Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 2 juni 2020

Be happy.

Hallo bloglezers.

Vandaag wil ik jullie een art journal pagina laten zien.
Ik werk graag in een eigen gemaakte journal met het formaat 17 x 19 cm.
Dit is echt een prettig formaat om op te werken.


Dit is de art journal pagina die ik gemaakt heb.


Al vanaf het eerste moment dat ik deze Streetwear stans in mijn handen had, wilde ik er
graag een art journal pagina mee maken.
Ik moest alleen nog even de tijd vinden om daarmee aan de gang te gaan.
En gelukkig vond ik die ergens.


Ik heb wat Brusho poeder op aquarelpapier gestrooid en hier water aan toegevoegd.
Je krijgt dan van die mooie vlekken.


Met een blending tool en parelmoerverf heb ik m.b.v. een mask (Marrakech) hier overheen
een patroon aangebracht. Omdat deze verf erg dun was en ik er iets te veel van op mijn
blending tool had, is deze verf iets onder mijn mask doorgelopen.
Maar dat zie je pas op het moment dat je de mask weghaalt.
En eerlijk gezegd, stoorde dit me niet.
Dus ben ik gewoon verder gegaan met deze achtergrond.



Op deze achtergrond heb ik gestempeld.





De cirkels heb ik uit aquarelpapier gestanst.
Ook het restant stukje waar de kleine stans uit gehaald is heb ik op deze pagina gebruikt.
Al deze onderdelen heb ik geverfd met aquarelverf.
Achter deze cirkels zit een velletje uit een woordenboek.


Over de groene cirkel heen heb ik m.b.v. een mask en oxide inkt een zig zag gemaakt.
Hierbij heb ik mijn blending tool iets nat gemaakt omdat ik het effect hiervan leuk vind.
Het ziet er weer anders uit dan wanneer je blending tool gewoon droog is.
Probeer dit maar eens.


Deze pagina heb ik verder afgemaakt met wat washi tape.
En met de sticker art tekststrookjes van Dutch Doobadoo.





De tekst "Be happy" is Paper Art van Dutch Doobadoo.


Het is iedere keer weer verrassend wat er bij het art journalen uit je handen komt.
Meestal heb ik vooraf geen idee wat ik zal gaan maken en laat ik me leiden
door het materiaal. Ook deze keer heb ik weer genoten van het maken van deze pagina.
ik hoop dat ik jullie weer hiermee heb kunnen inspireren.
Tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: