Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 12 juni 2020

Bloghop nieuwe mixed media collectie juni Dutch Doobadoo.

Hallo bloglezers.

Ook deze maand komt Dutch Doobadoo weer met een geweldig gave
mixed media collectie.


Met deze bloghop willen we jullie weer inspireren en laten zien wat het Design Team
met deze nieuwe collectie gemaakt heeft.


Voor mijn art journal pagina heb ik 4 van de nieuwe masks gebruikt.
Alleen de hartjes mask heb ik op deze pagina niet gebruikt.

In dit blogbericht laat ik zien hoe deze pagina tot stand gekomen is.


Ik ben begonnen met het opplakken van papier uit een leesboek en uit een
Chinees woordenboek. Dit heb ik vastgeplakt met Mod Podge.


Hier overheen heb ik stuc tape en washi tape geplakt.


In de volgende laag heb ik de 4 verschillende masks gebruikt in combinatie
met structuurpasta. In de nog natte structuurpasta heb ik
embossingpoeder gestrooid. Dit poeder heb ik verhit met mijn heattool.



Hier overheen heb ik hier en daar dun gesso aangebracht.



Met diverse inkt sprays heb ik dit een kleur gegeven.



Met Neocolor II krijt heb ik hier en daar de kleuren wat sterker aangezet.
  


Vervolgens heb ik wat gesso van het washi tape gekrast omdat ik dit door de laag gesso
niet afstekend genoeg meer vond.

 Van dit grote vel heb ik een stuk afgesneden op het formaat van mijn art journal.
Van het deel dat ik overhad heb ik strookjes gesneden.
Deze strookjes heb ik aan de randen wat extra kleur gegeven met oxide inkt
en een Stabilo All potlood.
Met deze stukken papier heb ik op de pagina een cluster gemaakt.
Hierbij heb ik niet overal lijm gedaan zodat het papier hier en daar wat omhoog komt.
Sommige stukjes papier heb ik iets verhoogd opgeplakt.
Ook heb ik er een stukje garen bij verwerkt.



  

De paper art cirkels van de nieuwe mixed media collectie steken hier onderuit.
Dit heb ik ook geverfd met spray inkt.


De paper art klokken zie je ook op deze pagina weer terugkomen.



Ook de sticker art tekststrookjes heb ik op deze pagina gebruikt.




Als laatste heb ik de randen van mijn pagina iets zwart gemaakt
met stempelinkt en een blending tool.
En kon ik het weer niet laten om met gesso aan het spetteren te gaan.
En zo is dus deze pagina ontstaan.

Het is zo ontzettend leuk om gewoon ergens met een idee (embossingpoeder
in structuurpasta strooien) te beginnen.
Totaal niet te weten welke kant je op zult gaan
en dan even later zo'n pagina voor je te hebben liggen.

Dit was mijn bijdrage aan de bloghop.
Maar in deze bloghop is nog meer moois te bekijken.
Daarvoor moet je nu verder naar het blog van


Mocht je kans willen maken op het leuke pakket dat aan deze bloghop verbonden is,
vergeet dan niet om vandaag ook onder dit bericht een reactie achter te laten.
Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Veel plezier met de verdere bloghop.

O ja, wat ik ook nog gedaan heb....
En wat ook nog erg leuk is om te doen, is van je eigen creaties een postzegelvel te maken.
Ik probeer altijd om op de post die ik verstuur een bijzondere postzegel op te plakken.
Specialer dan dit kan toch niet?


Groeten, Hanny.

19 opmerkingen:

Betina zei

Supermooie pagina geworden, en wat een superleuk idee om van je eigen creaties postzegels te laten maken, daar had ik zelf nooit zo snel opgekomen ......... top!

Els zei

Geweldig mooie layout en wat een mogelijkheden zijn er met deze sjablonen.
En wat zijn je postzegels ook mooi! Super!!

Petra zei

Prachtig en die postzegels zijn helemaal TOP erbij

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super gaaf met de nieuwe masks! Groetjes Betha

Elly zei

Wauw!! Echt super mooi, zoveel te zien en wat een heerlijke kleuren, en nog gaver je eigenstempels!! Dat is een super tip dank je wel.
Groetjes Elly

Wil Bijl zei

Wauw wat super gaaf gemaakt de lay-out met al die kleuren en zoveel verschillende sjablonen.
En de postzegels wat een super leuk idee en heel apart.
Groetjes Wil

Plony zei

Wat is het weer mooi geworden en wat een duidelijke uitleg. Dan ook nog postzegels ervan laten maken.....nooit aan gedacht maar wat is dat ontzettend leuk. Creabea ben je toch.
xxx Plony

Vigdis zei

Wow, echt helemaal te gek. De klok, de kleuren en wat het totaalresultaat is geworden. Supergaaf!!!

Lenneke zei

mooie pagina! En heerlijk om zo stap voor stap meegenomen te worden.
Ideaal als je net begint met mixed media

Maria vd Horst zei

wow wat n supergave kleuren weer en wat leuk met die postzegels! wist niet dat dat kon😲

Wijnanda zei

Wat is dit gaaf zeg! Geweldig! En die kleuren embossingpoeder op de structuurpasta. Super!

Christa zei

Wat gaaf heb je dat weer gedaan zeg!!!! Heerlijk te zien hoe die opbouw is en wat zijn die postzegels gaaaaaaf!!!😍
Gr. Christa

meriandijcks zei

Wat een gave pagina! Bedankt voor je inspiratie. Groetjes, Merian

Handmade By Yvonne zei

Wowwow wat gaaf, prachtige kleuren. Dit vind ik echt geweldig. Zou dit graag eens proberen 😁
En wat ik ook gaaf vind is je eigen postzegel. Prachtig
Bedankt voor t delen
Groetjes Yvonne

Wiebine zei

Wat een prachtige pagina heb je gemaakt zeg, helemaal in mijn straatje. Ik vraag me of of de modelingpaste met de embossingpoeder niet gaat bobbelen, ik heb het eens gedaan en begon alles te bobbelen, een leuk effect, maar jammer van de structuur. Mooie stencils heb je gebruikt en die sticker art tekststrookjes vind ik helemaal te gek. Hier krijg ik inspiratie van, dank je wel!
groetjes Wiebine

Wiebine zei

oh ja, ik wou je nog vragen hoe je die postzegels hebt gemaakt, zo gaaf!

Elly zei

Zo mooi gemaakt

Riet 52 zei

Wat een mooi art journal pagina ook deze kleurencombinatie is gaaf......

Tanjatheeleut zei

Hoi,
Prachtige creatie. Heel goed en duidelijk uitgelegd.
Wat leuk die postzegels
Groetjes Tanja