Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 1 juni 2020

Scrap Challenge 27.

Hallo bloglezers.

Vandaag wil ik jullie mijn uitwerking laten zien van de Scrap Challenge van Noor en Zo.
Iedere maand wordt er op de Noor Design scrap facebookpagina een schets
geplaatst die gemaakt kan worden.
Het designteam maakt met deze schets ook altijd een aantal voorbeelden.
Dat heb ik dus ook gedaan.



Dit is de Challenge voor de maand juni.


En dit is mijn uitwerking van de schets.
De afmeting van deze pagina is 19 x 17cm.
Dit is een erg fijn formaat om op te werken.

In dit blogbericht laat ik d.m.v. foto's zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Op mijn craftsheet heb ik wat afdrukken gemaakt met het stempelkussen distress inkt.
Hier heb ik wat waterdruppels aan toegevoegd en vervolgens met een brayer deze
inkt over het aquarelpapier uitgerold.
Op deze manier krijg je heel eenvoudig een mooie achtergrond.
Op deze zelfde manier heb ik ook grijze oxide inkt gebruikt.


Met de Distress ink heb ik nog wat op mijn papier gespat en heb ik de randen
van het papier iets meer kleur gegeven.
Ook heb ik deze inkt gebruikt voor het maken van de stempelafdrukken
met de Streetwear stempels.


Het papier dat ik gebruikt heb, is het Noor Dots and Stripes papier.
Deze papierset bevat 8 vel dubbelzijdig bedrukt 30,5 x 30,5 cm papier.
2 Vellen van deze set bevatten voorbedrukte Project Life kaartjes.


Deze tekst heb ik gemaakt met de Picture Kit stempel.
Het lijntje met het sterretje heb ik bij deze stempel eraf geknipt.
Mocht ik dit willen, dan kan ik dit lijntje er altijd los weer bij stempelen.
Ook deze stempel heb ik met de distress inkt gestempeld om in dezelfde
kleur tint te blijven.


De stempels van de chevrons komen ook uit deze stempelset.


Langs de randen van deze pagina heb ik ook stempels uit deze kit gebruikt.


In de grote cirkel zie je dat ik een mask gebruikt heb. Ook weer in combinatie met
dezelfde distress inkt van de rest van de pagina.



Ook hier is de cirkel bewerkt met dezelfde mask.
Randen van de onderdelen heb ik geinkt met de distress inkt.


Dit is dus mijn uitwerking van de Scrap Challenge.
Hopelijk heb je ik hiermee weer kunnen inspireren.

Een creatieve groet,
Hanny.


1 opmerking:

Marjolijn van Elsberg zei

Wat een geweldige uitwerking en fantastisch je uitleg.