Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 4 oktober 2020

Bloghop nieuwe Noor collectie.

 Hallo allemaal.

Vandaag staat dit bloghopbericht in het teken van de nieuwe collectie van Noor! Design.

Zoals iedere keer heeft het designteam weer voorbeelden gemaakt met deze nieuwe collectie.
De diversiteit van wat we gemaakt hebben is weer groot.

Deze keer ben ik aan de gang gegaan met de Notebook Circles (6002/1515) stans en
de Floral flourishes stans (6002/1514).


Het fijne van een stans vind ik dat je zelf je papiersoort kunt kiezen en ook dat je zelf kunt
bepalen welke kleuren en verf of inkt je hierbij gaat gebruiken.

Deze stansen heb ik gebruikt bij een Art Journal pagina, want ook hierbij zijn deze stansen
schitterend om te gebruiken.

In dit blogbericht laat ik je weer zien hoe ik mijn Art Journal pagina gemaakt heb.



Met deze sprays heb ik de achtergrond gesprayed.
Ik doe dit altijd in een oude doos om te voorkomen dat ik veel meer dan mijn pagina aan
het sprayen ben.


Hierna heb ik een lettermask (Poly-besa Lettering 6002/0877) gebruikt en structuurpasta.
Oorspronkelijk is een lettermask bedoeld om letters te schrijven als je dit niet zo mooi
uit de losse hand kunt, maar ook met structuurpasta geeft een lettermask
mooie resultaten vind ik.





De letters heb ik op diverse plaatsen op mijn pagina aangebracht. Bij het verplaatsen van de mask,
let ik er altijd even op dat de achterkant van de mask schoon is.


Vervolgens heb ik met distress oxide en  het Noor Mixed Up mask stencil visnet (6002-0848)
nog een patroon op deze achtergrond aangebracht.




Omdat de spray inkt, distress inkt en oxide inkt op waterbasis zijn en ik hier nog een laag overheen
wilde aanbrengen, heb ik de pagina eerst gefixeerd. Zo houd ik deze ondergrond intact.


Op het papier heb ik cirkels getekend en die ben ik met aquarelverf in gaan kleuren.


Vervolgens heb ik deze cirkels wat accenten gegeven met het Stabilo All potlood wit en zwart.
Dit is een potlood dat watervast wordt nadat de lijnen iets nat gemaakt zijn.
Ook heb ik de cirkels nog wat accenten gegeven met neocolor II krijt.
Omdat ik deze lijnen van het potlood te strak vond, heb ik er met het krijt hier en daar nog
een lijntje langs gezet.
Op de achtergrond heb ik wat aquarelverf (gestuurd) naar beneden laten lopen.
En voor de rest heb ik gewoon heerlijk zitten experimenteren met dit als resultaat.


De blaadjes die ik met de nieuwe blaadjesstans (6002/1514) gemaakt heb, heb ik gestanst
uit een stukje restpapier dat ik nog had liggen.


De Notebook Circles stans (6002/1515) heb ik gebruikt met aquarelpapier.
Dit aquarelpapier heb ik weer geverfd met aquarelverf.

Zoals je ziet kun je dit soort stansen niet alleen prima gebruiken bij het maken van kaarten,
maar je kunt deze stansen ook heel goed gebruiken bij het Art Journalen.

Dit was mijn bijdrage aan deze bloghop.
Leuk dat je weer hier kwam kijken.

Voor meer inspiratie kun je nu doorhoppen naar


Geniet van het creatief bezig zijn.
Groeten Hanny. 

5 opmerkingen:

Lucky L. zei

Prachtige creatie! Echt heel knap gedaan!
Groetjes Ingrid V.M.

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige scrap! Groetjes Betha

Engelchen zei

Heel apart, maar wel heel mooi.

miriam zei

Mooie creatie en een goede uitlegger Miriamvdzanden

Cobie zei

Mooi gemaakt. Leuk hoe je van elke stap een foto laat zien.
Groetjes Cobie