Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 6 oktober 2020

Nog een uitwerking van de Noor kaarten challenge voor oktober.

  Hallo allemaal.


Voor de maand oktober had ik al een uitwerking van de challenge kaart voor Noor en Zo gemaakt. Maar omdat ik ook graag een meer mixed media exemplaar wilde maken,
heb ik deze challenge nogmaals gemaakt.




In dit blogbericht laat ik jullie zien hoe ik deze mixed media kaart gemaakt heb.


Voor de eerste basis laag heb ik aquarelverf /watercolor op een gelli plate gesmeerd en hierop een vel aquarelpapier gelegd. Wat het resultaat hiervan was kan ik je niet laten zien, want ik ben vergeten om hiervan een foto te maken........


Hier overheen heb ik distress oxide met een brayer aangebracht.
Op een gegeven moment heb ik mijn brayer met distress oxide wat nat gemaakt.
Zo ontstaan de iets grotere vlekken.


Toen heb ik willekeurig op mijn vel stempelafdrukken gemaakt.
Ook heb ik een Noor mask erbij gepakt, oxide inkt op een blending tool gedaan, en ben ik hiermee over de mask gegaan. In deze nog natte inkt heb ik gele embossingpoeder gestrooid die ik verhit heb.
Zo is dat glanzende gele accent ontstaan.




Ik heb wat brusho poeder op mijn vel papier gestrooid. Dat zijn die oranje vlekjes.
In het water dat op mijn papier lag vanwege het sprayen van de brusho,
heb ik wat embossingpoeder gestrooid.
Om te voorkomen dat ik dit direct weg zou blazen, heb ik eerst het poeder via de onderkant
van het blad verhit en daarna, toen het poeder al wat begon te smelten, heb ik het poeder
aan de goede kant van het blad verhit.
Het effect van die kleine, iets glanzende gele vlekjes vind ik leuk.
Daarom heb ik dit op meerdere plekken op mijn papier herhaald.


Met oxide inkt, een blending tool en masks heb ik nog wat meer patronen op het papier gemaakt.
Met verf en doppen heb ik cirkels op het blad gemaakt.
De gele strepen zijn uit de hand getekend met een reliëf stift.
Hiernaast heb ik met een pasje strepen met structuurpasta gemaakt.
Ook heb ik gespat met de structuurpasta. Om te voorkomen dat de oxide inkt zich zou gaan mengen
met de structuurpasta en hierdoor gaat verkleuren, heb ik de pasta verhit zodat deze eerder
|droog zou zijn en niet de kleur van de ondergrond in zich op zou nemen.




Omdat ik wat wit op mijn pagina miste, heb ik een letterstencil gebruikt om structuurpasta
op mijn pagina aan te brengen. Het is belangrijk om zodra je dit gedaan hebt,
je stencil schoon te maken. Het letterstencil is namelijk zo enorm fijntjes dat als je langer wacht,
je gemakkelijk de letters beschadigt omdat je harder moet boenen
om het stencil schoon te krijgen.



En zo zag uiteindelijk het blad eruit dat ik voor het maken van de kaart versneden heb.

Ik heb deze zelf gemaakte achtergrond voor mijn kaart gecombineerd met papier
en de labels uit de set Spring's Arrival.
Door het fijne dessin van dit papier combineert dit goed bij elkaar.
Om het groen in de rest van de kaart terug te laten komen heb ik onder de kaartjes
binnenin de kaart een groene mat genomen en heb ik op de voorkant
van de kaart groene takjes gebruikt.






Deze vlaggenlijn heb ik van meerdere soorten papier gestanst en hier en daar een vlaggetje
met ander papier over de basisslinger geplakt.
Zo past de slinger weer goed bij al het papier dat ik voor deze kaart gebruikt heb.



Voor het cluster op de voorkant heb ik een stukje verbandgaas, geel garen, een bloementoef uit de labelvellen geknipt en een stans gebruikt. De takjes heb ik met distress inkt geverfd. De tekst gefeliciteerd is van de stempel die ik al eerder in dit bericht liet zien.


Het leuke van het werken met mixed media vind ik het ermee bezig zijn terwijl je nog niet weet
hoe het gaat worden en het feit dat je iets unieks maakt.
In dit blogbericht heb ik willen laten zien dat je met mixed media
ook prima zelf je kaarten kunt maken.



Leuk dat je weer hier op het blog kwam kijken.
Wil je meer weten over de Challenge, scroll dan even terug hier op het blog
naar het bericht van de challenge.

Groeten Hanny.

1 opmerking:

Hanny M. zei

echt mixed media, leuk