Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 5 oktober 2020

Pimpen van een planner.

 Hallo bloglezers.

Van Craft Emotions kreeg ik de vraag of ik een van hun nieuwe ringband planners wilde pimpen
met o.a. de verf van Cadence. En omdat ik wel van een uitdaging houd op creatief gebied,
heb ik dit gedaan met als eindresultaat deze onderstaande planner:


In dit blogbericht wil ik laten zien hoe ik dit gedaan heb.


Dit is de planner zoals ik hem ontving.


Met een stukje schuurpapier heb ik het deel van de omslag dat ik wilde gaan bewerken geschuurd.


Hier overheen heb ik een dun laagje gesso aangebracht.



Met deze 3 kleuren verf heb ik de omslag bewerkt.
Ik heb deze kleuren gewoon op de omslag gemengd.


Hierna heb ik met mod podge diverse stukjes papier uit verschillende boeken op de omslag geplakt.
Hiervoor heb ik een muziekboek, woordenboek en puzzelwoordenboek gebruikt.
Ook heb ik er een stukje ricepaper  met tekst van Ranger bij gebruikt.
De klok is ricepaper van Stamperia.


Met verdunde acrylverf heb ik dit papier iets gekleurd.


Ook heb ik stempels van Craft Emotions op de omslag gezet.
De filmstrip komt uit de stempelset met het artikelnummer 130501/1752.
De pijlen komen uit de stempelset met het artikelnummer 130501/1771.




Hierna heb ik met het Dutch Doobadoo Mask Art Multi Stencil 2 (470.713.131) en de Rusty patina
van Cadence accenten op de omslag aangebracht. Hierbij heb ik een spatel gebruikt.
Het is belangrijk als je met een mask en Rusty Patina werkt om niet de patina heen en weer te blijven uitwrijven over je mask. Dan glipt de patina onder je mask door en krijg je geen scherpe afdruk.
Breng de patina aan in zo min mogelijk bewegingen.



Hierna heb ik met een Stabilo All potlood de randen van het papier nog wat geaccentueerd en
hier en daar nog wat met een zwarte en witte Poscapen gedoodeld. 


Omdat ik nog wat wit miste op mijn omslag, heb ik vervolgens de mask nogmaals gebruikt in combinatie met de cadence verf en een blending tool.


Ook heb ik met de witte verf nog wat gespat.
Mijn planner is hierdoor uniek geworden.
Nu kan ik heerlijk met de inhoud voor deze planner verder gaan.

Leuk dat je weer hier op mijn blog kwam kijken.
Tot een volgende keer, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: