Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 3 mei 2022

Een Project Life pagina.

Beste bloglezers.

Met de foto van mijn vader toen hij 21 jaar was, moest ik natuurlijk wat doen.
Zo'n bijzondere foto laat je niet in een oude schoenendoos zitten.
Omdat de foto vrij klein is, wilde ik er geen 30 x 30 cm lay out mee maken, maar heb ik de foto verwerkt in een Project Life album met insteekhoezen.

Het formaat van de pockets is net iets groter dan het formaat van het slimline papier van de Floral collectie.  Daarom heb ik bij deze pocket page het papier van 30 x 30 cm. gebruikt dat ik op maat van de pockets gesneden heb.



Deze papierset bevat 10 mooie vellen aan beide zijden bedrukt papier.
Deze gehele papierlijn is mooi op elkaar afgestemd.
Het papier heb ik eerst op maat gesneden voor de pockets. Hierna heb ik met Oxide inkt (Rusty Hinge) alle randen van het papier geïnkt. Daarna heb ik met deze Distress oxide inkt gestempeld en gespetterd op sommige stukken.


Op dit vlak ben ik met de Oxide inkt aan het spetteren gegaan.
Omdat mijn vader de datum achterop de foto geschreven had, vond ik het leuk om deze datum terug te laten komen op een speelse en duidelijke manier.
Voor de letters JULI heb ik een letterstencil van Pronty (Alphabet Children art.nr. 470.803.089) gebruikt in combinatie met Distress inkt.
Hierna heb ik de lijnen rondom de letters uit de losse hand getekend omdat ik dit niet te strak wilde hebben. Wil je een strakke rand langs de letters, dan kun je het beste het stencil laten liggen als je de lijnen rondom de letters wilt tekenen.
De cijfers 1952 zijn stickertjes. De x x x zijn gemaakt met een klein ponsje. Hierbij heb ik het donkerblauwe getinte papier gebruikt zodat dit nog een keer terug komt op deze pagina.



Op dit kader zie je ook weer diverse materialen terug van Pronty Crafts.
Dit kader rust op een gescheurd strookje van het al eerder genoemde papier.


Deze labels zijn in werkelijkheid wit, maar op de foto zwart (Pronty labels white art.nr. 472.700.012).
Deze labels heb ik met Distress inkt en een blending tool gekleurd.
Daarna heb ik het stencil (Pronty Mask Stencil Leaves art. nr. 470.802.095) gebruikt om een patroon
op de labels te krijgen. Als laatste heb ik nog een stempelafdruk op deze labels gemaakt.




Het chipboard kader met het hartje is ook van Pronty (Pronty Crafts Vintage Chipboard
art.nr. 492.001.023). Dit chipboard heb ik eerst niet al te egaal met gesso bewerkt.
Daarna heb ik het met watercolors geverfd. Doordat de ondergrond met het gesso niet egaal geverfd is, is het eindresultaat ook niet zo egaal. Dit vind ik een leuk effect geven. Je zou de verschillende onderdelen op kunnen hogen. Dat heb ik nu bewust niet gedaan omdat het in een pocket geschoven wordt. Door nietjes in dit frame te maken, lijkt het wat stoerder.
Op deze pocket zie je ook afbeelding van een stapeltje boeken terug. Mijn vader moest na het behalen van zijn diploma voor de kweekschool eerst zijn militaire dienstplicht vervullen en heeft daarna nog jarenlang gestudeerd en allerlei MO aktes behaald. Hij zat dus enorm vaak met zijn neus in de boeken.



Het papier van dit kader loopt door op het stuk papier dat hierboven in de pocket zit.
Op deze achtergrond heb ik met de Oxide inkt gestempeld en gespetterd.
Het takje is van chipboard (Pronty Crafts Branches art.nr. 492.001.025).
Ook dit chipboard heb ik eerst van een slordige laag gesso voorzien en daarna met watercolors geverfd.
Op deze pocket heb ik een papieren embellishment van een stapeltje brieven gebruikt.
Mijn ouders hebben toen ze elkaar ontmoetten een briefwisseling gevoerd en dit pakketje brieven hebben ze allebei bewaard. Uit privacy heb ik deze brieven nog nooit gelezen, maar eerlijk gezegd word ik steeds nieuwsgieriger naar het leven dat mijn beide ouders op die leeftijd geleefd hebben. Omdat ik ze hier niet meer naar kan vragen (mijn ouders zijn overleden), ga ik misschien toch ooit deze briefwisseling van hen lezen.
De paper art klok is van Dutch Doobadoo en hier en daar bewerkt met embossingpoeder.





Met deze pocket heb ik niet zo heel veel gedaan. Ik wilde dat alle aandacht naar de foto ging.
Ik heb op het papier gestempeld. Om weer het donkerder papier terug te laten komen, heb ik achter de foto een gescheurd stukje papier geplakt. Ook heb ik wat letterstickers en een tekststicker  (Dutch Doobadoo) gebruikt.


En zo heeft deze bijna 70 jaar oude foto een goede plaats gekregen.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Fijne dag verder.
Groeten Hanny.

3 opmerkingen:

alma.heijenk@gmail.com zei

dat ziet er prachtig uit , wat leuk om zo de foto van je vader te verwerken.
groet Alma

Anoniem zei

Mooi

Marieke Derksen zei

Wat een mooie pagina's en wat een leuke collectie.