Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 5 februari 2023

Art joural/planner pagina's.

Hallo allemaal

In mijn art journals/planner pagina's vind ik het altijd erg leuk om pagina's van verschillende groottes te hebben. 


En dit is zo'n kleinere pagina, gemaakt m.b.v. een ECD stans (art.nr. 1810).


Als basis voor deze pagina heb ik de al een oudere Card Art Kompas (art.nr. 470.713.717) van DDBD gebruikt. Hierbij heb ik structuurpasta gebruikt.
Hierna heb ik de Izink Dye Spray (kleur honey/beige miel) gebruikt. Hier en daar heb ik op de pagina wat water naar beneden laten lopen. Zo ontstonden de grotere kleurvlakken.




Met een bijpassende kleur inkt heb ik stempelafdrukken gemaakt.
Ook heb ik over een andere stempelafdruk embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.
Er ontstaat zo een mooi contrast.
De lijnen van de Card Art kompas heb ik nog iets duidelijker aangezet met een donkere kleur inkt. Doordat ik hierbij de Card Art weer terug gelegd heb op de pagina was het gemakkelijk om de verhoogde delen van iets meer kleur te voorzien.


Oud muziekpapier en papier uit het ECD Bellerose papierblok en wat labels maken de pagina af (dacht ik....)


Maar ik miste nog een focal point op deze pagina.
De tekst GO! was wat ik nog miste.

Meestal gebruik ik allerlei kleuren door elkaar in mijn art journals.
Het lijkt me voor nu eens leuk om ook een aantal pagina's te maken waarbij de kleuren dicht bij elkaar liggen en waarbij deze kleur Izink Spray inkt steeds terug gaat komen.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Fijne dag verder.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: