Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 28 mei 2023

Een verjaardagskaart.

Hallo bloglezers.


De verjaardagskaart is inmiddels op plaats van bestemming vermoed ik, dus ik kan hier laten zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Na het maken van deze art journal pagina hield ik het stuk papier over dat ik gebruikt had om de overtollige inkt van mijn mask te halen. Want wie mij inmiddels een beetje kent weet dat ik wat je nog een keer kunt gebruiken niet zo maar weggooi......


Dit stuk papier is de basis voor de gemaakte verjaardagskaart.


Dit is de mask die ik hierbij gebruikte.


Op de kaart zie je dat ik de pijpleidingen van Pronty (art.nr. 492.001.031) gebruikt heb. Het chipboard heb ik eerst gekleurd met de patina en distress paste van Cadence (zie foto). In de nog natte 'verf' heb ik diverse embossingpoeders gestrooid en dit daarna verhit. 


Je krijgt dan dit gave effect.



Omdat de achtergrond nog te weinig met een verjaardag te maken had en nog wat te steriel qua kleur was, heb ik er de Distress oxide spray bij gepakt en zo wat blauw toegevoegd.


Daarna heb ik met een mask en structuurpasta de tekst 'happy birthday' op de kaart gemaakt.
Om deze tekst wat meer op te laten vallen heb ik, toen de structuurpasta droog, was de letters rood gekleurd. Dit gaat gemakkelijk door de mask weer even op de letters terug te leggen.


Op de kaart zie je ook nog een chipboard label van Pronty terug (art.nr. 492.001.029).
Nadat ik eerst het chipboard met gesso bewerkt heb, heb ik deze labels daarna een kleur gegeven met watercolors. Dit heb ik al een tijdje geleden gedaan met een aantal labels. Ik vind het fijn om altijd een voorraad van dit soort labels te hebben liggen.


Verder heb ik op de kaart nog wat restjes papier gebruikt, een labeltje en een stukje papier met de tekst 'enjoy' gebruikt.

Dit was weer mijn blogbericht voor vandaag. 
Een fijne dag verder. Geniet van het mooie weer.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: