Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 5 mei 2023

Labels stempelen.

Hallo bloglezers.

Op internet zag ik op diverse plaatsen leuke labels verschijnen. En hierdoor kreeg ik zin om ook hiermee aan de gang te gaan en deze labels op een pagina te gebruiken.


Het papier voor deze art journal pagina is van de Dream Plan Do collectie van Dutch Doobadoo.
Dit is een nieuwe planner collectie die uitgebracht is.


In deze collectie zijn chipboard, stickers, paper art (stuc tape), masks en papier uitgebracht.


De papierset is uitgebreid. In deze papierset zitten 24 vellen op A4 formaat, dubbelzijdig bedrukt.


Van een van deze vellen heb ik een deel gebruikt. Met Distress inkt heb ik gespetterd en de letters gekleurd. De blauwe stippen zijn gemaakt met een stempel.


Voor de labels heb ik eerst met een brayer een dun laagje acrylverf op papier uitgerold.
Hierna heb ik achtergrondstempels gestempeld.
En vervolgens ben ik de labels gaan stempelen.



Nadat ik de labels uitgeknipt heb, heb ik deze nog geïnkt met Distress inkt (frayed burlap).
Het was leuk om deze labels te maken. Dat zie je ook wel aan de grote hoeveelheid die ik nu heb.....

Deze labels heb ik op mijn pagina verwerkt. Hier en daar heb ik de naaimachine erbij gebruikt. Zou ik vaker moeten doen, want dit geeft een leuk effect.
Je ziet verder op deze pagina nog meer van het papier uit deze collectie. Ook de kleine tag met tekst komt uit deze papierset. Als accent heb ik zwart tule gebruikt. De stukjes papier met de gaatjes (stuc tape) zijn ook uit deze Dream plan do collectie afkomstig.


'Dream Big' en 'Set your goals high and don't stop till you get there' zijn de teksten op deze pagina.
Dromen zijn belangrijk. Niet alleen 's nachts, maar juist die dromen overdag zijn de moeite om waar te maken. Ik doe mijn best.....

Fijne dag allemaal.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: