Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 18 juni 2023

Een art journal pagina met de Romantic collectie van Pronty.

Hallo allemaal.

En als je de titel van deze post gelezen hebt, ontdek je dat je met de Romantic collectie van Pronty ook heel goed iets kunt maken dat niet romantisch is.


En dat is wat ik gedaan heb.

In deze post laat ik je weer zien hoe ik deze pagina's gemaakt heb.


Ik ben begonnen met het maken van de achtergrond. Hiervoor heb ik aquarelpapier gebruikt. In een later stadium heb ik dit papier doormidden gesneden voor de beide pagina's. Op deze manier loopt het patroon mooi door.


Ik ben begonnen met het aanbrengen van gesso. Dit heb ik vrij grof gedaan zodat ik niet alles van het papier geraakt heb. In een latere laag zie je dit terug, de verf/oxide spray ligt er minder egaal op.
Als je naar de details kijkt, kun je dit zien.
Toen de gesso droog was heb ik met een penseel de Oxide spray aangebracht. Hier overheen heb ik Inktense verf gebruikt.


Vervolgens heb ik het stencil met de Inktense verf ingesmeerd en hiermee een afdruk op het papier gemaakt.


Toen dat allemaal droog was, heb ik het stencil opnieuw gebruikt. Deze keer met een  Distress Crayon (kleur: Iced Spruce). Dit heb ik iets met mijn vinger uitgesmeerd.


Dit zijn de kleuren die ik voor de achtergrond gebruikt heb.


Daarna ben ik op de achtergrond gaan stempelen en spetteren. Hierbij bewerk ik altijd het gehele papier omdat ik nog niet weet hoe de pagina gaat worden.



Bij de Romantic collectie zitten ook chipboard hexagons. Deze heb ik beplakt met het papier uit de Under Construction collectie. Hierbij had ik de hexagons zo op het papier geplakt zodat de print op het papier mooi door zou lopen. Uiteindelijk heb ik de hexagons zo niet opgeplakt, maar het patroon bewust niet door laten lopen.
De postzegels, het blauwe frame en de diverse andere afbeeldingen komen uit eigen voorraad.


In een eerdere collectie (Rainbow and Cactus) is deze Paper Art uitgebracht. De tekst 'color your life' heb ik hiervan gebruikt.


Aan deze pagina heb ik nog wat verbandgaas toegevoegd. Dit heb ik deels geverfd met gesso.
De hexagons heb ik met een blending tool en oxide inkt rondom wat bruin gemaakt en daarna de randen van het papier iets opgeschuurd. Rondom de hexagons heb ik met een Inktense potlood op het achtergrondpapier wat schaduw aangebracht.
Op de pagina zie je dat ik wat stansen van Elizabeth Craft Designs gebruikt heb.
Daar komen ook de reïnforcers vandaan. Het is leuk om de hexagon vorm hierbij te herhalen.
Op het laatst heb ik nog wat met witte gesso gespetterd.

Vaak krijg ik de horen dat men denkt dat de felle kleuren, geel/oranje/aquablauw mijn favoriete kleuren zijn om te gebruiken. Maar eerlijk gezegd is dit mijn favoriete kleurencombinatie.

Leuk dat je weer hier kwam kijken. Daar maak ik tenslotte deze berichten voor.....

Fijne dag verder, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: