Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 29 april 2020

Dutch Doobadoo mixed media challenge mei 2020.

Hallo allemaal.

Hebben jullie de Dutch Doobadoo mixed media challenge
van de maand mei al ontdekt?


Bij deze challenge is het de bedoeling dat je de schets volgt
en hierbij gebruikt maakt van bovenstaande mask.
Hetgeen je maakt kun je plaatsen op de Dutch Doobadoo
mixed media facebookpagina.
Door mee te doen en je foto te plaatsen maak je kans op een prijs.

Ook ik heb met deze schets een kaart gemaakt.
In dit blogbericht wil ik je laten zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Met structuurpasta en de mask heb ik een afdruk op mijn kaart gemaakt.



Toen dit droog was heb ik het papier een kleur gegeven met pigmentpoeder.


Omdat hierdoor de structuurpasta wat wegviel, heb ik nogmaals de mask over de letters
gelegd en de letters met een blending tool en distress inkt geel gekleurd.


Omdat ik het geel meer terug wilde laten komen,
heb ik de randen van het papier geel geverfd.
Hierna heb ik met een aantal stempels afdrukken gemaakt op de kaart.
Ook heb ik met gele en zwarte verf verfspatten gemaakt op het papier.


De stroken papier heb ik vervolgens op de kaart geplakt.
Ik miste hierbij een zwart accent, dus heb ik over deze stroken heen
een stiksteek gemaakt.
Bij deze stroken miste ik nog wat geel. Daarom heb ik achter de roze strook een randje
geel papier geplakt (gemaakt met een stans).
Ook de zwarte honingraat is een stans, evenals het stukje papier met de
cirkel vormige gaten.
Het strookje gefelicitaart is net als de ballonnen, verhoogd opgeplakt.




Inmiddels is deze kaart al verzonden aan een jarige.

Mochten jullie mee willen doen met deze mixed media challenge,


kun je meer voorbeelden en meer informatie vinden.
Deze maand is het geen lastige challenge om te maken.

Je kunt deze schets natuurlijk ook gebruiken voor het maken van een art journal pagina,
voor een ATC, of zoals ik gedaan heb voor een kaart.

Veel plezier bij het maken van deze mixed media Challenge.

Groeten, Hanny.

Geen opmerkingen: