Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 27 april 2020

Het pimpen van een map.

Hallo allemaal.

Voor een collega die het onderwijs gaat verlaten, heb ik een map gepimpt.
In deze map hebben wij, haar collega's, allemaal een blad met tips/quotes gedaan
wat ze nu met haar vrije tijd kan gaan doen.
Zo ontzettend jammer dat een te hoge werkdruk de reden is dat een
juf met zo'n mooie kwaliteiten het onderwijs gaat verlaten.
Dit zou niet de reden mogen zijn om te stoppen met werken in het onderwijs.

In dit blogbericht laat ik jullie zien hoe ik deze map gepimpt heb.



Nadat ik de map geschuurd heb en 2 lagen gesso aangebracht heb, heb ik met aquarelverf,
Neocolors 2 en verf in combinatie met een brayer de bruine kleur op de map aangebracht.



Met de mask art Script en distress oxide inkt heb ik deze accenten gemaakt.



Vervolgens heb ik met structuurpasta en de mask art Heart
een hart op de voorkant van de map gemaakt.



Toen de structuurpasta uitgehard was, heb ik de mask weer terug gelegd
en het hart gekleurd met oxide inkt.



Later heb ik op dit hart met de finger wax van Cadence nog wat glans aangebracht.


De stans van de klok heb ik geverfd.
Door de nog natte verf heb ik embossingpoeder en frantage gestrooid.
Door dit te verhitten krijg je een mooi effect.
Ook hier heb ik met de finger wax nog wat accenten gegeven.




De andere stansen heb ik ook gekleurd met de al eerder genoemde materialen.
Omdat ik het hart niet voldoende op vond vallen, heb ik met een bruin Stabilo All
potlood de randen geaccentueerd.
En natuurlijk kon ik het ook deze keer weer niet laten om nog wat met verf
aan het spatten te gaan.

Om de map te beschermen heb ik er met spray een beschermlaagje op gespoten.

De zijkant en achterkant heb ik niet meer op de foto gezet.
Deze kanten heb ik eenvoudig gehouden en zien er uit zoals
de ondergrond van de voorkant.

Ik heb weer genoten om creatief bezig te kunnen zijn.
Alleen de reden waarom ik deze map gemaakt heb, is ontzettend jammer.

Vergeet niet om te genieten van de mooie dingen in het leven!

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: