Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 30 mei 2021

Creativity never gets out of style.

Hallo allemaal.

Bij het lidmaatschap van het Gelders Landschap krijgen we altijd een tijdschrift met mooie foto's daarin. Normaal lees ik het tijdschrift door en vervolgens gaat het tijdschrift de oud papierbak in. Eigenlijk best zonde van die mooie foto's. Daarom besloot ik de laatste keer na het het lezen van dit tijdschrift om de pagina's met de mooie foto's eens te bewaren om iets mee te gaan doen.
En wat ik ermee gedaan heb, wil ik jullie vandaag laten zien.


De pagina met deze foto besloot ik niet zo maar weg te gooien, maar om wat mee te gaan doen.
Helaas ben ik vergeten om vooraf een foto van deze pagina te maken.....


Omdat het papier van het magazine te dun was om er allerlei lagen mixed media op te gaan aanbrengen heb ik de pagina op een vel 200 grams aquarelpapier geplakt. Hierna heb ik er met een paletmes grof gesso over aangebracht.



Toen heb ik allerlei restjes papier, labels, een gestanst ticket, stukje papier waar letters uitgestanst zijn, de gestanste letters, stukjes papier uit boeken e.d. met gel medium op de pagina geplakt.
Hier heb ik weer dun gesso over gesmeerd.




Hierbij heb ik dit deel van de foto nauwelijks bewerkt.


Met structuurpasta en een mandala mask heb ik accenten op de pagina gemaakt.
Met Brusho poeder (pigmentpoeder) ben ik deze pagina gaan kleuren.



De stickers van Dutch Doobadoo zijn erg leuk om te gebruiken bij een mixed media project.
Met distress inkt, inktense potloden of distress crayons o.i.d. kun je ze iets kleur geven.



Ook het greyboard geeft leuke accenten op een pagina. Dit greyboard is makkelijk te kleuren met
een blending tool en distress inkt, oxide inkt of stempelinkt.




Met de Distress Crayons en Inktense potloden kun je hier en daar wat delen kleuren zodat de achtergrond wat minder egaal van kleur is. Op deze detailfoto's is dat effect goed te zien.


Met een zwart Stabilo All potlood heb ik hier en daar de randen van de labels, strookjes papier e.d. geaccentueerd. Verfspatten mochten ook deze keer weer niet ontbreken.

Het was weer genieten van al het "kliederen" om deze pagina te maken.
Stap voor stap zie je het groeien. Ik hoop dat jullie nu ook zin krijgen om aan het kliederen te gaan.
Dank je wel voor het bezoek hier, fijne dag verder en tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

1 opmerking:

alma.heijenk@gmail.com zei

wow wat mooi geworden... leuk dat je de foto's uit het blad hergebruikt,