Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 26 mei 2021

Een nieuwe agenda.

Hallo bloglezers.

Net zoals vorig jaar heb ik ook dit weer een zeer eenvoudige saaie agenda gekocht en de voorkant hiervan bewerkt.


Ik ben vergeten om vooraf een foto van de agenda te maken, hier een vergelijkbare agenda.
Een saaie agenda zoals je ziet.


En nu ziet mijn agenda er zo uit, een uniek exemplaar.

Vooraf heb ik eerst de agenda met een gebroken witte verf bewerkt.
Vervolgens heb ik met masks (Dutch mask art Stars A6 en mask art Grunge Circles),
een gelli plate en alcoholinkt een afdruk op de voorkant van de agenda gemaakt.
De afdruk heb ik van de gelli plate gehaald met een laagje witte verf. Als je op papier een afdruk
maakt met de gelli plate, dan kun je het papier goed op de gelli plate aandrukken.
Met de agenda met een stevige kaft ging dat wat moeilijker. De gelli plate raakte niet de
gehele voorkant zoals je ziet. Daarom heb ik aan de randen het patroon met de mask herhaald
maar dan hierbij verf gebruikt die ik met een blending tool aangebracht heb.



Om iets meer structuur op de voorkant te krijgen heb ik er wat Frantage op gestrooid en dit verhit.
Ook heb ik met gouden en blauwe verf gespetterd.
Omdat er in de afdruk een klein beetje van de blauwe inkt tevoorschijn kwam heb ik dit blauw iets
meer terug laten komen aan de randen van de agenda. Hiervoor heb ik een Inktense potlood
gebruikt en met een natte vinger de kleur iets uitgewreven.
De stempel met deze tekst vond ik erg geschikt om op een agenda te gebruiken.


Hier een close up van de kaft. Het grungy effect van de gelli plate vind ik erg gaaf.

En dan zie je de agenda op tafel liggen en krijg je het gevoel dat je nog iets mist. Daarom heb ik mijn stempelletters er nog maar bij gepakt en heb er nog wat bruine verfspatten bij gespetterd.




Afgelopen jaar genoot ik iedere keer als ik mijn agenda pakte en de voorkant hiervan zag.
Ik ben benieuwd of dit komend schooljaar weer zo zal zijn.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Fijne dag verder, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: