Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 20 oktober 2021

It's the most wonderful time of the year.

Hallo bloglezers.

Hebben jullie ook nog foto's liggen die je ooit van een project (in mijn geval een December Daily) over gehouden hebt, maar die je niet weg wilt gooien?
Ik in ieder geval wel.
Die kleine foto die ik nog had liggen heb ik nu maar gebruikt bij een lay out op A4 formaat.
Deze foto heb ik bewaard omdat ik die ijskristallen op het glas van de lantaarn waarin ik kerstballen gedaan had zo mooi vind.


In dit blogbericht laat ik jullie weer m.b.v. foto's zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Met watercolors heb ik op aquarelpapier strepen getrokken. Door hier en daar water aan de verf toe te voegen gaat de verf lopen. Ook heb ik met de watercolor verf gespetterd. Daar waar het papier nog nat was, zijn de spetters uit gaan lopen. 


Hierna ben ik gaan stempelen op deze achtergrond.
Hierbij heb ik zowel bruine als zwarte stempelinkt gebruikt.


Met een paletmes heb ik wat gesso op de pagina aangebracht. Je zou dit ook gewoon met je vingers kunnen doen....





Omdat ik de achtergrond nog te kaal vond, heb ik er nog wat stempelafdrukken bij gezet.


En hier en daar heb ik er met een zwarte stift nog wat bij gedoodeld.


Dit is een deel van een vel dat afkomstig is uit de Pronty kerst papier set. Ook de zwarte kerststerren die ik op deze pagina gebruikt heb zijn uitgeknipt uit een vel papier uit deze set (art.nr. 471.201.001).



Omdat ik het leuk vond om op dit stuk papier iets van reliëf te krijgen, heb ik er m.b.v. een stencil (art.nr. 470.765.030) wat structuurpasta op gedaan. Toen deze structuurpasta droog was, heb ik deze structuurpasta hier en daar met iets oxide inkt en een blending tool bruin gekleurd. Dit gaat het gemakkelijkst als je hierbij de mask weer even teruglegt.



Achter de foto zit een gescheurd stukje vellum, een label en een reststukje papier.
De randen van het rode papier en de randen van deze pagina heb ik iets bruiner gemaakt met oxide inkt. Zo is het meer een geheel met de achtergond.
De tekst op deze pagina is een sticker uit de Pronty Stickers A5 set Christmas text (art.nr. 491.100.013).


Nu heeft deze kleine foto eindelijk een plaats gekregen en ik heb er weer van genoten om creatief bezig te kunnen zijn.

Bedankt weer voor je bezoek aan mijn blog.
Fijne dag verder, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: