Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy sprak destijds voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. In 2007 was ik vooral bezig met het maken van scrap LO's, Project life en het maken van (mini) foto albums. Inmiddels ben ik merendeels met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik afgelopen jaren lid mocht zijn van meerdere designteams en nog regelmatig workshops geef.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie creatieve uitspattingen.

De informatie over gegeven en nog te geven workshops, make&takes e.d., kun je in de rechter balk vinden bij de label 'workshop'.



donderdag 14 oktober 2021

Wake up and smell the inspiration.

Hallo bloglezers.

Soms heb ik wel eens zin om gewoon maar wat aan te klodderen. En dat heb ik daarom ook maar eens gedaan.

En met dat aanklodderen  ontstond deze art journal pagina.

In dit blogbericht laat ik d.m.v. foto's weer zien hoe deze pagina ontstaan is.


Met witte stempelinkt heb ik wat stempelafdrukken op aquarelpapier gemaakt. Hier overheen heb ik Izink embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit. In dit embossingpoeder zit een glimmertje.
Deze art journal pagina is weer op slimline formaat gemaakt.


Vervolgens heb ik met een Inktense potlood wat blaadjes getekend en wat zitten krassen. De blaadjes heb ik ingekleurd met watercolors. Daar waar de stempelafdruk bewerkt is met het embossingpoeder hecht de verf niet. Door met een penseel met water over de lijnen van het Inktense potlood te gaan, worden deze lijnen watervast. De cirkel is ook met watercolors ingekleurd.


Hierna ben ik het papier verder in gaan kleuren.


Om delen meer eruit te laten komen heb ik hier en daar zwarte verf gebruikt.Uiteindelijk vond ik dit weer te kolossaal en daarom heb ik over de zwarte randen met Poscapen dunne witte streepjes getekend. Ook heb ik met de zwarte verf en een dun penseel nog wat gespetterd.


In mijn bakje met stash vond ik nog een stukje borduurlinnen, wat labels, takjes gemaakt met een stans van Elizabeth Craft Designs (Blooming Branches 1757), een stempel met penselen en een ingekleurde stempelafdruk van een tulp.
Ook deze keer kwamen de letterstickers van Dutch Doobadoo weer goed van pas.




Het is deze keer een kleurige art journal pagina geworden.
Het was weer genieten om met deze pagina bezig te zijn.

Leuk dat jullie weer hier kwamen kijken.
Tot ziens bij een volgend bericht.

Groeten Hanny.


Geen opmerkingen: