Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 18 september 2022

Pijpleidingen.

Hallo allemaal.

Bij de Under Construction collectie van Pronty zijn chipboard pijpleidingen uitgebracht.
En die zijn zo gaaf om te gebruiken.


In dit bericht laat ik je zien hoe ik deze art journal pagina gemaakt heb.


Ik ben begonnen met het gehele A4 chipboard (artikelnummer:492.001.031) te verven met
de gesso van Dutch Doobadoo.
Dit verven heb ik niet zo egaal gedaan omdat dan het effect van de inkt mooier is.


Met een penseel en de Cadence ink sprays heb ik de pijpleidingen geverfd. Ik heb deze inkt dus niet gesprayed omdat ik zelf wilde bepalen waar ik de inkt wilde hebben. Met sprayen heb je daar minder controle over.
In de nog natte inkt heb ik Distress poeder gestrooid en dit poeder verhit.
De pijpleidingen krijgen dan een mooi verweerd uiterlijk.



Hier een close up.


Hierna heb ik een vel uit de Under Construction collectie van Pronty genomen (artikelnummer:471.201.004). In deze set zitten 12 vellen papier van 21x21 cm. 10 Vellen hiervan zijn dubbelzijdig bedrukt met een mooie print en in de set zit ook nog 1 vel enkelzijdig bedrukt papier met labels en 1 vel enkelzijdig bedrukt papier met allerlei verschillende afbeeldingen van bouten en moeren.

Dit vel heb ik in verschillende delen gesneden en de randen hiervan geïnkt met Distress inkt.




Het stencil uit de Under Construction collectie van Pronty (Artikelnummer:470.803.098) heb ik ook bij deze pagina gebruikt.

De cijfers heb ik gestempeld. De stipjes heb ik gemaakt met een reliëfverf. 



Aan het einde van de pijpleiding heb ik wat sisal touw geplakt.


En zo heb ik dus deze art journal pagina gemaakt.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Geniet van het creatief bezig zijn.

 Groeten, Hanny. 

Geen opmerkingen: