Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 3 mei 2023

een verjaardagskaart.

 Goedemorgen.

Vandaag laat ik jullie een verjaardagskaart zien die ik gemaakt heb met het papier van Pronty, de Scandinavian collectie.


Het idee was om dat restje papier met pigmentpoeders (dat je op de foto op de achtergrond ziet liggen) op de een of andere manier te combineren met dit papier. Uiteindelijk vond ik de kaart mooier om deze strook papier met pigmentpoeders er niet bij te gebruiken.


Bij het maken van deze kaart was het papier bepalend voor mijn kleurkeuze.



Bij dit dessin papier (16 vel 21x21 cm art.nr. 471.201.007) heb ik ook nog craft papier gebruikt. Hier en daar heb ik de randen van het papier geïnkt.

De beide chipboard frames die ik op deze kaart gebruikt heb, zijn afkomstig uit de Sympathy collectie van Pronty (art.nr. 492.001.035).


Dit chipboard heb ik eerst grof in de gesso gezet en daarna met oxide inkt roze gekleurd.
Door de gesso niet egaal aan te brengen ontstaan een grungy effect.




De letters 'HOERA' zijn op de achterkant van het het craft papier getekend met behulp van het mask stencil Alphabet uit dezelfde Scandinavian collectie van Pronty (art.nr. 470.806.011). Nadat deze letters uitgeknipt waren, heb ik op de voorkant nog wat contour lijntjes getekend en de letters rondom geïnkt.


Het vlaggenlijntje maakt deze verjaardagskaart af.

Tot een volgende keer weer.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: