Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 14 mei 2023

Magical Shakers.

Hallo allemaal.

Gisteren was ik bij Noor en Zo in Waspik en heb daar samen met Natalie van Zuuren de workhops op de Planner Dag gegeven. Wat was het weer gezellig om een groep dames zo enorm enthousiast bezig te zien.
Na zo'n dag 'toekijken' heb ik ook altijd zin om zelf creatief bezig te zijn. En dat heb ik vanmiddag eventjes gedaan.


Het aquarelpapier (Schut 225 grams) van deze art journal pagina heb ik bewerkt met de Lindy's Magical Shakers.
Hier en daar heeft het pigmentpoeder een lichte glans. Dit geeft een mooi effect.


Voor deze pagina gebruikte ik 2 verschillende potjes Magical Shakers. Op de foto zie je de 2 kleuren die ik voor deze pagina gebruikte.
Het gave van dit pigmentpoeder is dat er zo ontzettend veel kleurnuances tevoorschijn komen nadat dit poeder nat gemaakt wordt.



Toen deze achtergrond opgedroogd was, heb ik m.b.v. een stempelafdruk en geel Izink embossingpoeder deze achtergrond verder af gemaakt. Ook heb ik hier en daar nog wat embossingpoeder op het papier laten vallen omdat dit zo'n leuk fijn spettertjes effect geeft.


Hier een close-up waarbij je die kleine korreltjes embossingpoeder ziet die verhit zijn.


Hierna heb ik de Inktense watercolors en een mask erbij gepakt. Met een blending tool heb ik de watercolor op de mask aangebracht. Door de openingen van de mask heen verschijnt de aquarelverf op het papier. 


De mask die ik hierbij gebruikte komt uit de nieuwe Dream Plan Do collectie van Dutch Doobadoo, evenals de kleine strookjes papier die ik gebruikt heb, het zwarte paper art stuctape en de label achter de tekst.



En ook deze keer vond ik weer dat er nog wat met zwarte inkt gespetterd moest worden.
Mijn pagina zit inmiddels in mijn art journal.

Fijne avond verder.
Groeten Hanny.

1 opmerking:

martina's kaartjes zei

helemaal leuk is deze geworden
grtjs,martina