Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 3 november 2023

Een kaart zonder tekst.

 Goedemorgen.

Vandaag wil ik jullie laten zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Bij deze kaart heb ik het stencil Cirkels uit de Pronty collectie Numbers and Letters gebruikt.


Op aquarel papier heb ik met dit stencil de cirkels met de structuurpasta van Dutch Doobadoo aangebracht.
Dit heb ik aan de lucht laten drogen.




Toen de structuurpasta droog was, heb ik op een stukje transparant een afdruk gemaakt met het Distress inkt stempelkussen. Hier heb ik een beetje water bij gesprayed en er afdrukken mee op het papier gemaakt. Zo ontstond deze achtergrond.

Op deze kaart zie je het chipboard label uit de Prony Numbers and Letters terug. Dit heb ik met een blending tool en bruine stempelinkt een kleur gegeven.


Ook zie je op deze kaart een stukje terug van een van de tickets uit deze collectie. Het is helemaal niet nodig om de tickets altijd in z'n geheel te gebruiken.


Verder zie je nog een rest stukje papier uit deze collectie terug en een stukje papier uit een oude Almanak.

Op deze kaart staat geen tekst.
Dat heb ik bewust nog niet gedaan. De tekst kan ik erbij zetten als ik weet met welk doel ik deze kaart ga gebruiken.

Dit was weer de uitleg van deze kaart. Een kaart die niet moeilijk is om te maken, maar wel een warme uitstraling heeft. Het aquarelpapier heb ik op een craft kaart geplakt.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: