Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 18 oktober 2013

Workshop: 3 albums in 1, deel 1.

Half September heb ik voor een kleine groep een workshop gegeven.
Hierbij hebben we een album gemaakt met daarin 3 kleine albums verwerkt.
De basis van het album is een craft ordner van de Hema.
Alle achtergrond pagina's van dit album zijn zelf geschilderd en gestempeld. Oorspronkelijk was dit gewoon gebroken wit papier.
Het eerste album is in de kaft "gehangen" met een rits. Het boekje kan er dus ook uit geritst worden.
Voor het 2e album heb ik een box gemaakt. Deze box is in de kaft geplakt. Hierin kan het 2e album geschoven worden.
Het 3e en grootste album zit gewoon in de ordner.
In eerste instantie had ik voor alle 3 de albums zelf een omslag willen maken en zat het 3e album al met kaft en al in elkaar. Ik heb dit weer moeten slopen zodat het gewoon (simpel) in de ordner kon. Bij de albums die in de workshop gemaakt zijn hebben we een aantal dingen veranderd, omdat anders labels moeilijk uit de pockets konden omdat de ringband in de weg zat.
De foto's zijn gemaakt tijdens een weekendje weg.
De foto's van de eerste 2 albums zijn gemaakt in Garderen. Daar was een enorm mooie expositie van zandkastelen met als thema "de Oranjes". In de beeldentuin die hierbij was hadden kunstenaars allemaal appeltjes van Oranje geschilderd.
De foto's die in het 3e album verwerkt zijn, zijn gemaakt in diverse plaatsen rondom het IJsselmeer.

Dit is het uiteindelijke resultaat van de albums.



Hier een close-up van de voorkant:



Van binnen ziet het album er zo uit: Linksboven het kleine album dat met een rits vast zit. Linksonder het album in een box, rechts het grootste album.



Omdat het aantal foto's van de totale workshop enorm groot is, wil ik jullie dit album laten zien in 3 verschillende berichten.
Vandaag de foto's van het album dat met de rits is bevestigd.

De voorkant van dit album heeft een transparent.


De pagina' s:















Ben je benieuwd naar de rest van het album, houd dan komende tijd mijn blog in de gaten.
Binnenkort zal ik de rest van dit album plaatsen.

1 opmerking:

Karin zei

Wat een superalbum weer. Ben al helemaal benieuwd naar je volgende berichten.