Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 25 oktober 2013

Workshop album 3 in 1. Deel 3: het grootste album.

Hier het laatste deel van de workshop die ik gegeven heb.
In dit bericht laat ik jullie het 3e album zien. Dit is het grote album rechts in de ordner. De foto's in dit album zijn gemaakt in diverse mooie plaatsen langs het IJsselmeer.



Dit is de voorkant van het 3e album:



En de overige pagina's:





Tussen deze en de volgende pagina is een pocket, hiervan heb ik geen foto's bij gevoegd.



Bij de workshop hebben we de strook foto's aan de andere kant van de pagina geplakt, zodat de foto's die in de pocket zitten er beter uit gehaald kunnen worden.

Ik vind het altijd leuk om pagina's van verschillende grootte in een album te maken. Vandaar dat er hier en daar een gescheurde pagina in zit zoals de volgende pagina"s:



De volgende twee pagina's zitten naast elkaar zodat de LO als het ware doorloopt over 2 pagina"s:









Zoals meestal, wilde ik ook deze keer weer lekker veel foto's terug zien in mijn album.
Het is dan een handig idee om een soort flip-flop albumpje op je pagina te plakken. Op deze manier heb ik maar liefst 11 foto's op een pagina kunnen verwerken. Hier een paar foto's uit dat flip-flop albumpje:



Ook al zijn we al lang volwassen, het is best wel eens leuk om nog eens op de kermis een spookhuis in te gaan :-)







Bij bovenstaande pagina is weer een flip-flop albumpje.





De foto's op bovenstaande pagina kun je omklappen, aan de achterkant zitten ook weer foto's.



De foto's op deze pagina zitten onder het lintje en kunnen er uit gehaald worden zodat je ook de foto's aan de achterkant kunt bekijken. Het is leuk om hier de print van het papier tot zijn recht te laten komen:





In de achterkaft wil ik nog een pocket maken om daar de folders van de zandkastelen in te kunnen doen.

Ik hoop dat ik je met deze 3 delen van mijn workshop inspiratie heb kunnen geven.
Het is zo leuk om zelf je ondergrond pagina's te maken. Als je met verf of inkt aan de gang gaat, let er dan wel op dat het papier van een zware kwaliteit is, anders gaat het omkrullen. Ik heb voor de stevigheid bij dit laatste album steeds 2 pagina's op elkaar geplakt.
Bij de andere 2 mini-boekjes heb ik de pagina enkel gelaten en aan beide kanten gebruikt.

Mocht je het eerste deel van dit album willen zien, klik dan hier.

2 opmerkingen:

Carla zei

Je album is echt heel erg mooi geworden.
De foto's van Hoorn vind ik ook erg mooi. Wist niet dat ze zulke gave huizen hadden. Ben er wel geweest op family bezoek. Maar als toerist kijk je toch anders.

Karin zei

Wat een supermooi album Hanny. Hoe je het elke keer weer doet, weet ik niet, maar ongelooflijk wat voor eigen stijl jij toch hebt. Ik vind het lettertype dat je hebt gebruikt ook prachtig. Ben wel benieuwd welk lettertje dat is. Kortom ik vind het een topper!