Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 28 februari 2019

Bloghop nieuwe Dutch Doobadoo collectie maart 2019.

Hallo allemaal.
Vandaag is er weer een bloghop gestart met de nieuwe collectie van Dutch Doobadoo.
Ook deze keer is de collectie weer divers.
Voor deze bloghop heb ik de nieuwe mask met blokjes gebruikt.

Met een paletmes en de mask heb ik op aquarelpapier structuurpasta aangebracht.

Hier overheen heb ik spray inkt van Dylusions gespoten.
Door het papier overeind te houden, kun je de druppels inkt ook "laten lopen".

Hierna heb ik de mask weer over de eerder gemaakte blokjes gelegd en met een stempel
hier en daar afdrukken op de blokjes gemaakt.
De mask krijg je prima schoon met gedenatureerde alcohol (70%).
Dit is bij de apotheek te koop.

De stempelafdrukken op de blokjes zien er zo uit.


Hier en daar heb ik de randen van de blokjes met een Stabilo All potlood zwart gemaakt.
Ook heb ik op sommige blokjes met een fijnschrijver een oranje randje getekend.

Deze pagina's heb ik gemaakt voor in mijn Art Journal.
Het achtergrondpapier wilde ik rustig houden.


Met oxide inkt heb ik de randen van het papier gekleurd.


Ook heb ik nog wat gestempeld op de achtergrond, stansen gebruikt
en uit mijn restjesbak wat gepakt en op deze pagina's verwerkt.


Teksten maken de pagina's af.

Dit was mijn bloghop.
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren.
De bloghop gaat nu verder bij Mirande

Wil je kans maken op de prijs die aan deze bloghop verbonden is, vergeet dan niet een reactie hieronder achter te laten.

Groeten Hanny.


37 opmerkingen:

Elly zei

Een mooie warme pagina is het geworden, goed uitgelegd ook.
Groetjes Elly

Nancy Soetaert zei

Ik hou van geometrische motiefjes, heel leuke stencil dus, en wat ben je er leuk mee bezig geweest, grappig effect om te stempelen doorheen de blokjes, helemaal toppie!
En die gele kleur die ik zelf nooooit zou koezenbrengt echt warmte en vrolijkheid!
Dankjewel voor de inspiratie.
Nancy

Hetty P. zei

Wat mooi zeg, wat een leuk idee met de stempels op de blokjes.
Wat een mooi geheel heb je ervan gemaakt
Groetjes Hetty

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi Hanny, leuk om ook een mask te zien van de nieuwe producten! Groetjes Betha

Greta M. zei

Dank je wel voor het mooie voorbeeld en de duidelijke uitleg.

Corina zei

Heel mooi en leerzaam, dank je wel.

Kay zei

That is just fabulous and I love the colours.

Wilma van Bergen zei

Vindt het echt super mooi maar het lukt mij niet om dit zo mooi te krijgen. Blijven oefenen!

Unknown zei

Mooi geworden en wat een vrolijke kleur. Erg mooie uitwerking

hellendegraaf@gmail.com zei

Mooie kleuren heel gaaf. Ik wou dat ik het zo kon

ellyscard creatief zei

Prachtige layout. Mooie warme kleuren.Hier wordt je vrolijk van.

Lucky L. zei

Wauw...knap gedaan!Mooie, vrolijke kleuren.

KarinsArtScrap zei

heel apart en heel mooi gedaan Hanny
Gr Karin

Judith zei

Owh wat gaaf!!! en onwijs bedankt voor de uitleg zo stap voor stap hoe je het hebt gedaan.
Super ga ik onthouden. Het is prachtig!
Groetjes van Judith

Made by Nicolette zei

Hele vrolijke art journal pagina! Mooi gedaan.

Groetjes
Nicolette

Petra zei

Leuk idee en prachtige bladzijdes Hanny. Ik heb weer heel veel zin om te beginnen.

Rosina zei

Wat een prachtige kleurrijke pagina's in je Art Journal Hanny...heel knap gedaan met die mooie nieuwe stencils en inktjes...TOP!!!
lieve groetjes Rosina

José zei

Wat ziet dit er gaaf uit..... Ik heb zelf nog nooit iets gedaan met art journaal, maar dit nodigt wel uit

Miranda K zei

Heerlijk hanny altijd zoveel kleur bij jou! Mooi gedaan

Cobie zei

Leuk gedaan Hanny! Ik ben zelf niet zo van de kleur geel, maar dit ziet er prachtig uit.
Groetjes Cobie

Ciela zei

Wat een bijzondere creatie met de nieuwste artikelen.

Jessy meskens zei

Dit zijn net kunstwerkjes !

Jeannie Janssen zei

Mooi gedaan en ook een goede uitleg. Bedankt!

Carmen Audrey zei

Duidelijke uitleg! Ik ben altijd bang dat het een rommeltje wordt, maar ik ben om. Wil dit graag een keer proberen. Ik ben helemaal weg van de kleur geel.

Unknown zei

Ziet er prachtig uit, ik zal nog een keer de uitleg lezen en samen met dochterlief uitproberen

Handmade By Yvonne zei

Gaaf zeg!
Bedankt voor t delen vd uitleg.
Groetjes Yvonne

lizrieka zei

Weer een heel andere techniek. Dankjewel voor de goede uitleg. Veel van de spulletjes heb ik al in mijn bezit. Maar er nu nog aan beginnen.

Vlindert zei

Nou Hanny.... echt een Hanny....
Kleurrijk...mooi uitgewerkt !
En duidelijk uitgelegd!!
Groetjes Aag

Yvonne van de Ven zei

Wat een leuk motiefje is het weer en wat een mooie creaties heb je ervan gemaakt en ook nog heel goed uitgelegd.
Super leuk en dank je wel!

Carla zei

Leuke creatie geworden erg kleurig.

Crea Ankie zei

Schitterend gedaan Hanny.
Dank je wel voor de duidelijke uitleg.

Lut van den Berghe zei

Wauw wat een kleurenpracht. Wat een leuke techniek.

Coby van der Kooi zei

Super mooi geworden,prachtig stencil. Gr Coby van der Kooi

tine zei

Hanny,
ik ben ook voorzichtjes begonnen met art journal en mix media
met deze stencils heb ik weer heel wat kunnen bij leren,
heb al meerdere stencils van DDBD maar ddeze zijn natuurlijk heel welkom!

groetjes
Tine

Crea-Mo's Cards & More zei

Een prachtige kaart ais weer geworden. Groetjes Monica

grietje52 zei

Wat een kleur,mooie mask,en heel aparte lay out,love it

Sylvia de Bruin zei

Geweldig !!!!