Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 17 februari 2019

Heel veel laagjes.

Hallo bloglezers.
 
Leuk dat jullie ook vandaag weer hier op het blog komen kijken.
 
In dit blogbericht wil ik jullie een kaart laten zien die ontstaan is door met
heel veel laagjes over elkaar heen te werken.
Het was onze kerstkaart die we gestuurd hebben naar een aantal voor ons bijzondere personen.
De tijd voor het maken van kerstkaarten is voorbij, maar ik wil jullie laten zien hoe deze kaart ontstaan is omdat je deze manier van kaarten maken natuurlijk ook
voor niet-kerstkaarten kunt gebruiken.
 
De eerste laag:
 

 
Op cardstock heb ik tissuepaper, washi tape, boekpapier, scrappapier, gipsplatentape, en uitgestanste letters geplakt. Om dit op te plakken heb ik gelmedium gebruikt.
 
De tweede laag:
 
 
Over dit alles is een laag gesso gesmeerd.
Dit heb ik niet te dik gedaan.
 
 
De derde laag:
 
 
Hier overheen heb ik acrylverf gedaan.
Ik heb deze verf, jawel, met mijn vingers aangebracht.
Op deze manier wordt de laag verf niet zo dik.

 
De vierde laag:

 
Met een mask (Dutch Mask Art A5 Triangles) en paletmes heb ik gesso aangebracht.
 
 
De vijfde laag:

 
Met een witte pen heb ik wat zitten doodelen.
 
De zesde en zevende laag:

 
Met spray inkt heb ik wat druppels inkt op de kaart laten lopen.
 
 
Ook heb ik met watervaste inkt nog wat stempelafdrukken op de achtergrond gemaakt.
 
De achtste laag:

 
Hier en daar heb ik met acrylverf de kleuren nog wat beter aangezet.
 
De negende laag:
 
Met fixatief heb ik de achtergrond gefixeerd.
 
De tiende en elfde laag:

 
De rand van de kaart heb ik met een Stabilo all potlood een zwart randje gegeven.
Je tekent met dit potlood de lijnen langs de rand.
Als je hier met een natte vinger of kwast overheen gaat, vloeit het potlood uit.
Dit kan natuurlijk ook met een zwart aquarelpotlood gedaan worden.
 
Hierna heb ik met zwarte permanente stempelinkt nog wat op de kaart gestempeld en met een zwarte fineliner nog wat accenten getekend.
 
De twaalfde en dertiende laag:

 
Met gold flakes heb ik wat accenten op de kaart gemaakt.
Gold flakes zijn kleine dunne velletjes goud.
Met lijm heb ik deze stukjes op mijn kaart vast geplakt.
  
En als laatste laag heb ik een stempelafdruk van kerstboompjes uitgeknipt en op de kaart geplakt.
 
 
 
Als je zo de kaart bekijkt, zou je niet zeggen dat dit zo veel lagen over elkaar heen zijn......
 
Een creatieve groet, Hanny.
 


Geen opmerkingen: