Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 2 april 2020

Bloghop nieuwe mixed media DDBD collectie.

Hallo creatievelingen.


Wat kun je toch blij zijn als er op je deurmat zo'n gave collectie materialen valt.
De nieuwe collectie van Dutch Doobadoo.
Een mixed media collectie!!!!!
Daar ga ik veel moois mee maken.
Er komen weer heerlijke creatieve uurtjes aan komende tijd.

Vandaag willen wij, het DDBD mixed media team jullie in een bloghop laten zien
wat we allemaal met deze nieuwe collectie gemaakt hebben.
En de fantastische diversiteit binnen ons team zien jullie terug in onze uitwerkingen.
Hoe leuk is dat?



Voor deze bloghop ben ik met deze masks aan de gang gegaan.


Zoals jullie van mij gewend zijn, wil ik ook deze keer weer laten zien hoe ik deze
Art Journal pagina gemaakt heb. 


Ik ben begonnen met Brusho poeder op een vel aquarelpapier te strooien.
Als dit poeder nat wordt (sprayen met een mini mister gevuld met water), vloeit het heel mooi uit.
Het resultaat is iedere keer weer verrassend.
  

Hierna heb ik met de nieuwe mask en een blending tool distress inkt aangebracht.


In de volgende laag heb ik met behulp van de nieuwe mask en een paletmes de oranje
Cadence (Dora Perla) reliëf pasta aangebracht.
Deze reliëf pasta heeft een mooie glans en zorgt voor veel reliëf.



Omdat ik het blad wat flets vond, heb ik hier en daar de mask terug gelegd en nu
met donker bruine distress inkt vlakken wat donkerder gemaakt.


De letters "home" heb ik gestanst uit foam, gekleurd met Cadence Rusty Patina en hier
overheen heb ik een laagje Cadence Shake and Gilt gesprayed.
Dit geeft een iets glimmende, koperachtige look.


De stansvorm met de cijfers heb ik gekleurd met verf en hierna bewerkt met
verschillende kleuren distress en oxide inkt.


Als finishing touch heb ik met de Cadence finger wax de cijfers nog een extra
accent gegeven. Helaas is op de foto dit mooie effect niet goed te zien.


Een tekst, gaatjesstans, draadjes, spatten en een donkere rand rondom deze pagina,
maken het geheel af.


Wat is het toch heerlijk om met mixed media materialen bezig te zijn.

Voor nog meer inspiratie kunnen jullie nu verder hoppen naar het blog van


Ook zij laat jullie weer wat moois zien.

Mochten jullie kans willen maken op de prijs die aan deze bloghop verbonden is,
vergeet dan niet tussen 2 t/m 4 april onder dit bericht een reactie achter te laten.

Veel plezier met de verdere bloghop.
Leuk dat je weer hier kwam kijken.

Groeten Hanny.


20 opmerkingen:

Riet 52 zei

Wat is deze ook mooi...
Heb gisteren een filmpje gezien om de mask te embossen was ook mooi.......

Hennie Filius zei

Super gave Hanny creatie

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi! Groetjes Betha

Lenneke zei

Leuke combi die letters op de achtergrond en dan die andere tekst eroverheen.
Super leuk geworden

Hobby Hoogland zei

Wat een pracht, de stencil die je hebt gebruikt vindt ik prachtig die ga ik vast kopen.
groetjes Marjan.

Anita zei

Een supermooie pagina met eigenlij simpele bewerkingen. Ga mijn Brusho ook maar eens opduiken. Jeetje wat heb ik nog veel materiaal waarvan ik niet wist wat er allemaal mogelijk was.
Bedankt hiervoor.
Gr. Anita

sabine nijhoff-schepers zei

Kei mooie pagina.
Ik vind die maskstencils erg gaaf!!

marlonnolthuiscreatief zei

Super mooi. Ik moet ook weer een keer met Cadence gaan werken. Mooi voorbeelden van de nieuwe spullen van doobadoo.

Fieneke zei

Super mooi, mooie kleuren en leuke toepassingen van allerlei materialen

Vigdis zei

Wat een prachtige pagina. De kleuren zijn super en in combinatie met overige materialen wordt het een geheel.

Carla zei

Heel mooi Hanny maar je noemt heel veel dingen die ik niet ken en ik weet nog niet zeker of ik het wel wil weten ;) Zulke dingen doen vaak pijn aan je portemonnee

Aartje zei

Dit ziet er weer geweldig uit Hanny.
Groeten, Aartje

Rosina zei

Heel mooi deze creatie Hanny....prachtig opgebouwd met die nieuwe mixed media materialen...en bedankt voor de duidelijke fotouitleg ervan...
groetjes Rosina

Christa zei

Een echte Hanny!!! Die herken ik direct!😂 Weer supercreatie geworden❤

Silvia zei

❤️

Iris zei

Heel erg mooi, bedankt voor de mooie inspiratie!

Miriam's creablog zei

schitterend zoals altijd, hihi we verwachten haast niet meer anders van jou.

Zanoni Huggers zei

Wat een prachtig geheel.
Mooi gebruik van kleuren en veel inspiratie.

Irisx25 zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Irisx25 zei

Leuke technieken ga het een keer proberen