Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 13 februari 2021

Bloghop nieuwe mixed media collectie Dutch Doobadoo.

Hallo bloglezers.

Er is weer een nieuwe mixed media collectie verkrijgbaar van Dutch Doobadoo.
Een collectie waar ik weer erg blij van word.
Vandaag laten wij als designteam jullie zien wat we met deze collectie gemaakt hebben om jullie
weer te inspireren. Alhoewel ik denk dat jullie ook zonder onze voorbeelden al kunnen zien dat deze collectie weer veel creatief plezier gaat opleveren.


Met deze nieuwe collectie heb ik een Art Journal pagina gemaakt. Het formaat van deze pagina is
10 x 15 cm. Een erg fijn formaat om mee te werken.


In dit blogbericht wil ik jullie weer uitleggen hoe ik deze pagina gemaakt heb.



Op aquarel papier heb ik met de nieuwe mandala mask en structuurpasta reliëf op de pagina
aangebracht. Hierna heb ik stansfiguren en een uitgeknipte stempelafdruk op deze achtergrond toegevoegd. Hier overheen heb ik Brusho poeder gestrooid. Brusho is een pigmentpoeder dat reageert als dit in combinatie met water komt. Je weet vooraf nooit precies hoe het gaat worden als je Brusho gebruikt.




Omdat ik deze kleuren nog wat te flets vond, heb ik er wat blauwe Cadence verf aan toegevoegd.


Ook heb ik een cirkel van het greyboard Art Techno op mijn pagina geplakt.



Met Inktense potloden heb ik hier en daar nog wat kleuren geaccentueerd en schaduwlijntjes getekend.
Met een billendoekje heb ik hier en daar wat kleuren afgezwakt.


En weer wat Brusho weg gepoetst.
De Sticker Art tekststrookjes van Dutch Doobadoo zijn erg leuk om te gebruiken.




En ook bij deze pagina miste ik nog wat. En dat bleken de witte spetters met gesso te zijn. Door aan de gesso een heel klein beetje water toe te voegen kun je hier prima mee spatten. Om te voorkomen dat de pigmenten van de Brusho in de gesso zouden trekken, heb ik de gesso met een heattool droog geblazen.

Dit is mijn bijdrage aan deze bloghop. Het is echt heerlijk om met mixed media materialen bezig te zijn en zo langzaamaan wat te zien onstaan.

Jullie hebben bij deze bloghop nu al een aantal creaties gezien. maar er is nog meer. Je kunt nu doorhoppen naar het blog van 

Nicole Dieltjes.

Ook zij laat weer een schitterend voorbeeld zien.

Leuk dat je weer hier kwam kijken. Veel plezier met het bekijken van de verdere bloghop.

Tot een volgende keer. Groeten Hanny Röttjers.

7 opmerkingen:

Martha zei

Ohhhhh ja deze is echt onwijs tof geworden! Bedankt voor het delen!

Elly zei

Heel stoer deze pagina, heel mooi gedaan.
Groetjes Elly

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel gaaf! Groetjes Betha

Gerrittina zei

Oooh dit is gaaaaaf. De andere creaties zijn ook mooi maar dit is meer mijn ding. Dank voor de uitleg. Dit ga ik zeker een keer proberen!

José G. zei

Super gaaf geworden!!!

Inny zei

Deze crea vind ik helemaal geweldig!

Groetjes, Inny

Anneke (Merry-Go-Round) zei

Wat een gave, stoere creatie!