Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 13 maart 2021

Bloghop mixed media collectie maart 2021.

Hallo bloglezers.

Jippie, er ligt weer een nieuwe mixed media collectie in de hobbywinkels!
Daarom laat het designteam van Dutch Doobadoo jullie vandaag weer zien wat we allemaal
met de nieuwe mixed media collectie gemaakt hebben. En het leuke van deze bloghop is dat het een extra lange bloghop is omdat ook het DDBD kaarten designteam mee gedaan heeft aan deze bloghop.

Hoe leuk is dit?


Het formaat van deze masks sluit aan bij de slimline kaarten die je op dit moment veel ziet.
In eerste instantie vond ik deze rage een beetje overdreven eerlijk gezegd.
Maar nu ik inmiddels een aantal slimline kaarten gemaakt heb, begrijp ik waarom de mensen
zo enthousiast hierover zijn. Dit is een ontzettend fijn formaat om mee te werken.
Maar natuurlijk kun je deze masks ook prima gebruiken bij andere projecten, die niet op het
formaat van slimline zijn.

Voor deze bloghop heb ik een eenvoudige art journal pagina gemaakt.
Ik heb besloten om een art journal te gaan maken op dit slimline formaat.
Binnenkort zal ik maar eens een album gaan maken
om deze pagina's een plaats in te kunnen geven..


Deze pagina heb ik op de volgende manier gemaakt:


Met behulp van alcoholinkt en een gelli plate heb ik een groot aantal achtergrondjes gemaakt.


Dit is de achtergrond die ik voor deze pagina gebruikt heb.


Dit is de mask die ik hierbij gebruikt heb.


Vervolgens heb ik er een pot op gestempeld.
Hierbij heb ik ook distress embossingpoeder gebruikt en hier en daar de pot met
watercolor ingekleurd. De wesp die in het potje zit is een tattoo plaatje dat Albert Heijn een
paar jaar geleden als actie had.


Hierna heb ik de pot nogmaals gestempeld en deze afdruk uitgeknipt om als mask te gebruiken.
Door dit op de afdruk te leggen kun je eenvoudig de achtergrond een motief geven.
Hiervoor heb ik een andere slimline mask en oxide inkt gebruikt.



Door het patroon te verschuiven, kun je op een groter stuk de mask gebruiken.


Rondom de pot heb ik een schaduwlijn gezet met een Stabilo all potlood.
Met wat losse items heb ik de pagina verder afgemaakt.



De basis van het cluster is een doodle frame.


De tekst is een sticker art Grunge ticket (491.200.005).


De tandwielen komen uit deze set greyboard Gears (492.500.003).
Met oxide inkt is het erg eenvoudig om de tandwielen een kleur te geven.
De takjes die je op deze pagina ziet heb ik gestanst.
De randen van deze pagina heb ik iets aangezet met oxide inkt.

En zo is dus deze pagina ontstaan:


Maar je kunt nog veel meer met deze nieuwe collectie doen.
En dat is in het vervolg van deze bloghop te bekijken.
Je kunt nu doorhoppen naar

Nicole


Ook zij laat weer wat moois zien.

Bedankt voor je bezoek aan deze bloghop.
Veel plezier bij het bekijken van de rest van de bloghop.

Groeten Hanny.

8 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Aletta zei

ook al zo mooi !!!

Ellen zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Ellen zei

Wat een mooie achtergrond. Ik word al fan van de slim line stencils!

Mariëtte zei

Mooie creatie, en wat een leuk idee een art journal pagina in slimline formaat.
Die gears zijn ook tof, wist niet dat DDBD die heeft.

marjo van soest-van holst zei

Mooie creatie voor je nieuwe art journal , vind het een leuk idee om het zo te doen.

Anette zei

Wat een mooie laagjes zitten er in!

Crea Ankie zei

Super gaaf Hanny!