Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 10 maart 2021

Zwarte structuurpasta van Dutch Doobadoo.

Hallo allemaal.

Vandaag laat ik jullie een Art Journal pagina zien waarbij ik de nieuwe zwarte structuurpasta van
Dutch Doobadoo heb gebruikt. Deze structuurpasta zal eind van de week aan de winkeliers geleverd gaan worden.


En ik kan jullie vertellen, ik word helemaal blij van deze structuurpasta.
De pasta is mooi stevig, droogt vrij snel en is intens zwart.


Dit is een probeersel met de zwarte structuurpasta. Hier kun je zien hoe fijntjes een mask kan
zijn terwijl je toch nog een mooie scherpe afdruk krijgt.


In dit blogbericht wil ik jullie weer laten zien hoe ik mijn Art Journal pagina gemaakt heb.


Op een A4 vel aqaurelpapier heb ik Brusho (pigmentpoeder) gestrooid en hier water bij gesprayed.


Hier overheen heb ik met een permanente zwarte stempelinkt stempelafdrukken gemaakt.


En toen deze stempelinkt droog was heb ik de zwarte structuurpasta in combinatie
met 2 verschillende masks gebruikt.


De mask art Dots (470.715.119)


De mask art Script (470.715.152)


Omdat ik wat meer kleur in mijn achtergrond wilde hebben, heb ik met oranje en blauwe acrylverf gespetterd. En heb ik met een mask en blauwe oxide inkt  accenten aangebracht.


De mask art grunge (470.715.136)


Net onder de script letters zie je hele kleine blauwe stipjes. Deze stipjes heb ik gemaakt met
blauw embossingpoeder. Met een pincet heb ik wat poeder op mijn pagina gestrooid.
Daarna heb ik dit vanaf de onderkant van mijn vel papier verhit met een heattool (aan de bovenkant
zou ik het poeder weg blazen). Toen dit poeder begon te smelten, heb ik het poeder van bovenaf verhit.
Het poeder blaas je dan niet meer weg.
Deze kleine stipjes heb ik op meerdere plaatsen op mijn pagina gestrooid en verhit.



Het cluster van journalingkaartjes heb ik met een nietje aan elkaar vastgemaakt.
Door dit niet te lijmen blijven de kaartjes onderling wat ruimte hebben en onhoog staan bij de
randen. In mijn art journal gebruik ik weinig foamtape om delen omhoog te laten komen
omdat mijn art journal dan al zo snel dik wordt.
En op deze manier geven de laagjes ook een leuk effect.


De greyboard ring verbindt de laagjes met elkaar. Dit greyboard heb ik geverfd en in de natte verf
heb ik embossingpoeder gestrooid dat daarna verhit is. Het oranje garen maakt de pagina af.


Greyboard techo (492.006.009)


De quote is een stempelafdruk.

Dit is mijn eerste creatie waarbij ik de zwarte structuurpasta gebruikt heb. Een pasta die ik
in de toekomst met veel plezier zal gaan gebruiken.

Leuk dat jullie weer hier kwamen kijken. Geniet ervan om creatief bezig te zijn.
Tot een volgende keer, groeten Hanny.

1 opmerking:

Wies zei

Mooie art journal pagina met mooie quote. Leuk dat je laat zien hoe je de pagina hebt opgebouwd. De zwarte structuur pasta geeft een mooie effect.
Groetjes, Wies