Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 23 maart 2021

So many reasons.

Hallo bloglezers.

Helaas is het momenteel niet mogelijk om real life een workshop te geven en te volgen.
Maar hierdoor zijn er wel allerlei leuke initiatieven ontstaan.
Een initiatief was het initiatief van Frences Klappe waarbij ze een gratis online workshop gaf.
En deze online workshop zorgde weer voor een gezellige avond en een leuke art journal pagina.

Met deze pagina als eindresultaat.


Basis voor deze pagina is een achtergrond waarbij ik met aquarelverf allerlei strepen getrokken heb. Hier en daar heb ik de inkt van de verf wat extra verdund waardoor er druppels zijn gaan lopen.
Ook heb ik met diverse stempels afdrukken op de pagina gemaakt. Met een witte pen heb ik wat rondjes op de pagina getekend en de stempelafdrukken wat met een witte pen extra aangezet.
Om wat meer contrast in de strepen te krijgen heb ik op sommige plaatsen wat gesso gesmeerd.
Hier en daar heb ik de verfstrepen wat geaccentueerd met lijntjes, stipjes en krabbels.
Met stansen, wat scrappapier, washi tape en een vellum quote heb ik de pagina verder afgemaakt.


Het was leuk om geïnspireerd te worden door Frences. Dank je wel Frences.

Tot een volgende keer, groeten Hanny.

1 opmerking:

alma.heijenk@gmail.com zei

wow prachtig. mooie kleuren. dank je voor je uitleg.