Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 15 maart 2021

Een geboortekaartje.

Hallo bloglezers.

Voor een collega die een zoon, Hidde, gekregen heeft, heb ik een geboortekaartje gemaakt.
Dit kaartje is inmiddels al gearriveerd op de plaats van bestemming.
Om jullie te kunnen inspireren wil ik het kaartje ook hier laten zien.

In dit blogbericht laat ik weer zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Met watervaste inkt heb ik de kaart vol gestempeld.


Hier overheen heb ik met watercolor verf gewerkt, ik heb brushopoeder gebruikt.
Ook heb ik nog wat met de verf gespetterd.
Hierna heb ik met een mask (mask art Triangles) en witte structuurpasta de driehoekjes op de kaart gezet. Hier en daar heb ik die structuurpasta ook weer gekleurd met de verf. Een deel van deze driehoekjes heb ik wit gelaten.



Hier overheen heb ik frantage (de witte spetters met goud) gestrooid en dit verhit.
Hierbij ben ik aan de onderkant van het papier begonnen met verhitten. Toen de frantage iets
begon te smelten en daardoor aan het papier bleef plakken, ben ik aan de goede kant van het
papier verder gegaan met het verhitten van de frantage.


Met een stukje verbandgaas, stempelafdrukken, restjes scrappapier, labels, stansen en een stukje
van een oude doos heb ik de blikvanger voor deze kaart gemaakt. 

Ook heb ik hier woorden van verschillende vellen sticker art gecombineerd.



Dit geheel heb ik op een bijpassende kleur cardstock geplakt.

Dit was mijn blogbericht voor vandaag.
Het is leuk om een persoonlijke kaart voor iemand te maken.

Tot een volgend blogbericht.

Groeten Hanny.

1 opmerking:

martina's kaartjes zei

leuk kaartje heb je gemaakt, mooi
grtjs,martina