Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 3 september 2024

Een kerstcollectie van Pronty.

Hallo bloglezers.

Deze week ligt de nieuwe kerstcollectie van Pronty in de winkels.
Ook al is voor mijn gevoel kerst nog heel ver weg, toch ben ik met deze leuke kerstcollectie aan de gang gegaan.


Dit is de gehele collectie.


Het leuke stencil met de kersttakjes heb ik als achtergrond voor deze kaart gebruikt.


Dit stencil met de kersttakjes (470.806.073) heb ik op een vel aquarelpapier gelegd.
Hierna heb ik er pigmentpoeder overheen gestrooid en dit poeder nat gesprayed.
Nadat ik het stencil even heb laten liggen (zodat de kleuren in het papier kunnen trekken).
en ik het stencil weghaalde, zag mijn papier er zo uit:


Gaaf hè?
Dat pigmentpoeder is zo leuk om te gebruiken.


Bij de papierset zitten ook vellen met leuke afbeeldingen.
Twee van die afbeeldingen heb ik uitgeknipt en voor deze kaart gebruikt.


Op deze foto kun je zien wat een lijntje onder deze afbeeldingen doet.
Sorry de bovenste foto is wat flets, maar deze is bij avondlicht genomen.
Zo'n lijntje kun je tekenen met aquarelpotlood, met Neocolor 2, met Inktense watercolors enz.  en dan de lijn iets laten uitvloeien, Ik heb mijn Distress crayons gebruikt om dit lijntje te tekenen en daarna met mijn vinger de lijn iets uitgewreven. Het uiltje en de boom zweven door deze lijn minder.
De tekst op deze kaart komt van een stickervel van Pronty (art.nr. 491.100.014). Achter deze sticker met tekst heb ik een stukje gescheurd papier geplakt.

Het is wel een heerlijk gevoel om een kerstkaart af te hebben. Dat betekent dat ik er in de drukke tijd voor kerst weer 1 minder hoef te maken.

Leuk dat je hier kwam kijken.
Fijne avond verder, groeten Hanny. 

2 opmerkingen:

alma.heijenk@gmail.com zei

supermooie collectie, ik zag net de live van Monique. de stencils vind ik erg leuk.
groetjes Alma

Marjolijn van Elsberg zei

Wat een mooi resultaat, leuk stencil ook!