Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 29 augustus 2024

Nogmaals Happy Harvest.

Goedemiddag.

Happy Harvest is de naam van de Dutch Doobadoo Dream Plan Do collectie
die nu in de hobbywinkels verkrijgbaar is.

Een complete collectie met die-cuts, glitters, masks, transparante stickers en papier.


Omdat ik mijn voorraad ATC's weer eens aan wilde vullen heb ik deze collectie hierbij gebruikt.
In dit blogbericht kun je lezen hoe ik deze ATC's gemaakt heb.


Ik ben begonnen met structuurpasta en een van de masks uit deze collectie.
Hiervoor gebruik ik altijd de structuurpasta van Dutch Doobadoo.


Hierbij werk ik dan niet op het formaat van de 4 ATC's die ik wil gaan maken, maar gebruik ik direct een A4 vel dat ik in zijn geheel bewerk. Begrijpen jullie nu waarom ik altijd zo veel restjes bewerkt aquarelpapier heb......?
Toen de structuurpasta droog was, heb ik het vel gekleurd met Infusions. Dit is een pigmentpoeder.
Ik bedacht me pas om een foto te maken toen ik al een strook van het papier gesneden had.
Het blad in zijn geheel heb ik dus niet op de foto gezet.


In deze collectie worden deze 3 masks samen uitgebracht.
Voor de structuurpasta heb ik de middelste mask gebruikt.
De stippen op de kaartjes heb ik gemaakt met de linker mask en Distress inkt.


De randen van de kaartjes heb ik ook met de Distress inkt iets kleur gegeven.


Dit zijn de kleuren die ik voor deze ATC's gebruikt heb.
Op deze ATC's zie je ook nog iets van het papier uit deze collectie terugkomen.
De die-cuts maken de kaartjes af.



Mocht je binnenkort ook bij de cluster workshop zijn die ik op 14 september en 23 november bij Noor en Zo in Waspik ga geven, dan kun je deze kaartjes in het echt bewonderen.
Ik ga ze bij mijn spullen leggen die ik mee ga nemen die dag.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Fijne dag verder.

Groeten Hanny. 

3 opmerkingen:

Lia vdB zei

Weeeeer mooi. 🧡🍁🍂

alma.heijenk@gmail.com zei

een hele mooie set.
en nee ik ben er niet bij in Waspik, te ver weg.
groetjes Alma

Wies zei

Een mooie serie herfst ATC kaarten.