Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 3 januari 2020

Noor! Design Challenge januari 2020.

Hallo bloglezers.

Voor Noor! Design heb ik voor de maand januari een Challenge uitgewerkt.
Op het blog van Noor! Design kun je hier meer informatie over vinden.
De kaart die ik uitgewerkt heb is een Criss Cross card.
Ook op mijn blog wil ik laten zien hoe je deze kaart kunt maken.




Neem twee stroken cardstock van 10,5cm x 28 cm.
Ril beide stroken op 14 cm.


Neem 1 van deze stroken en snijd er een stuk diagonaal vanaf.
Vanaf de rillijn tot de rechter benedenhoek.


Neem de andere strook en snijd er weer een stuk diagonaal vanaf.
Nu vanaf de rillijn naar de linker benedenhoek van je papier.


Smeer lijm (of tape) op het vierkante middenstuk van 1 stuk cardstock.


Plak beide delen op deze manier elkaar.


Neem een stuk (dubbelzijdig gekleurd) designpapier van 10 cm x 13,5 cm.
Snijd dit diagonaal doormidden.


Mocht je het papier willen inkten, dan is dit het moment.



Neem een stuk designpapier van 10,5 cm x 14 cm. Inkt eventueel de randen van dit papier
en plak dit op de rechthoek binnenin je kaart (Op deze foto is dat het houtprint papier.)

Smeer alleen een klein randje van de onderkant van de rechter flap in met lijm
en plak de flap vast op het middenstuk.
Dit wordt zo een pocket.


Plak op deze pocket het designpapier.
Hierbij lopen de onderkant en de zijkant van het designpapier gelijk met het cardstock.


Als je voor de linker flap een stans wilt gebruiken langs de rand,
stans deze dan en plak dit achter het designpapier.
Plak daarna het designpapier (inclusief stansrand) vast op de flap.
Hierbij zijn de onderrand en de zijrand weer gelijk aan het cardstock.


Bij deze kaart heb ik de border stans Winter gebruikt (6002/1333).


Snijd een stuk cardstock van 9 cm x 12,5 cm.
Gebruik dit als basis voor het kaartje in de pocket.
Bij het maken van dit kaartje kun je natuurlijk ook weer stansen 
en de labelvellen gebruiken.


Schuif het kaartje in de pocket.

Snijd nog een diagonaal stuk designpapier van 10 cm x 13,5 cm, inkt dit aan de randen
en plak dit vast in de linker binnenflap.


En je kaart is klaar.

Het papier dat ik voor deze kaart gebruikt heb is van Noor! Design, het paper bloc Bright Christmas en het Paper bloc Vintage jeans inclusief de labelvellen.

Je kunt meedoen met deze Challenge tot eind januari door een foto van je creatie
te plaatsen in onze Noor! design Challenge groep op facebook.

Heb je geen facebook, dan kun je een foto van je creatie inclusief je naam mailen naar:


Ook deze keer is er weer een leuke prijs van Noor! Design aan deze Challenge verbonden.
Eind januari wordt er random een winnaar gekozen
(wel zo eerlijk, dan maakt iedereen evenveel kans).

Veel plezier bij het maken van deze Criss Cross Card.

Groeten Hanny. 


3 opmerkingen:

Judith Thoonen zei

Super leuk gemaakt.
Bedankt voor je uitleg hoe het gemaakt hebt en de patroon
Grt van Judith

Crea-Mo's Cards & More zei

Wat een super leuk model kaart. Het voorbeeld is uiteraard weer prachtig. Liefs Monica

marja zei

Wat een schitterend kaartje!!
Dank je wel voor de uitleg!