Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 22 juli 2020

Good vibes.

Hallo bloglezers.


Vandaag wil ik jullie uitleggen hoe ik deze Art Journal pagina gemaakt heb
Deze foto heb ik gemaakt net nadat deze pagina af was. Nu de pagina al een
tijdje in mijn album zit, is het blad weer plat en staan de teksten recht.
Hier op de foto lijkt dat niet zo te zijn.



Op een acryl stempel blok heb ik wat waterverf gesmeerd en met dit blok een afdruk
op het aquarelpapier gemaakt. Dit heb ik op 2 plaatsen gedaan, met 2 verschillende
formaten acrylblok. Dit was de basis voor mijn pagina.


Met een mask en oxide inkt heb ik de lege ruimtes opgevuld.



Hier overheen heb ik met een mask structuurpasta aangebracht.
Als je de structuurpasta direct droogt met een heattool blijft deze wit. Laat je het zonder
heattool drogen, dan trekt de kleur van de oxide inkt iets in de structuurpasta.


Door met afplakband of washi tape een rij af te plakken kun je ook enkele rijen
van deze mask gebruiken.


Op deze foto kun je goed zien dat ik de mask met de blaadjes op het papier gelegd
heb en hier met oxide inkt en een blending tool overheen gegaan ben.
Hierna heb ik de mask iets nat gesprayed en met de mask een afdruk op het papier gemaakt.
Zo gebruik je de mask op 2 verschillende manieren, positief en negatief.


De eigen stempelafdrukken, stansen en papieren embellishments heb ik gecombineerd met
producten van Dutch Doobadoo; de sticker tekst strookjes, de greyboard art en de paper art.
Dit alles heb ik vastgeplakt met de Dutch Doobadoo lijm. Door niet het gehele element
met lijm in te smeren, maar slechts een deel, krijg je iets meer 3D effect op je pagina.


















Met oxide inkt heb ik dit "stuc tape" gekleurd.



Voordat ik alles opgeplakt heb, heb ik hier en daar nog wat gestempeld
en gespat met de oxide inkt.

Het is heerlijk om zo even je gedachten te verzetten en in een hectische tijd even
lekker creatief bezig te zijn.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Tot een volgende keer, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: