Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 6 juli 2020

Trust the process.

Hallo allemaal.


In dit blogbericht wil ik uitleggen m.b.v. foto's hoe ik deze art journal pagina gemaakt heb.


Ik heb craft papier ingesmeerd met een laagje gesso.
Aan de linkerkant van het vel papier heb ik in de nog natte gesso een afdruk
van mijn mask gemaakt. Zo komt deze vorm heel subtiel terug.





Rechtsboven heb ik de mask gebruikt om met gesso extra structuur te krijgen.



Op mijn craftsheet heb ik een afdruk gemaakt van het oxide stempelkussen.
Hierbij heb ik iets water gesprayed.
Door het craft papier hierin af te drukken heb ik de pagina gekleurd.



Doordat ik de mask op de nog natte gesso gelegd hebt, krijg je geen scherpe afdruk.
Het is leuk om met dit soort effecten te spelen.


Met deze materialen heb ik mijn pagina verder kleur gegeven.






Ik heb de mask op het papier gelegd en ben hier met een klein stempelkussen
overheen gegaan. Daarna heb ik over deze inkt embossingpoeder gestrooid en dit verhit. 




De blaadjes krijgen dan een glimmend effect.


Omdat de pagina door al die nattigheid wat krom ging staan, heb ik dit weer even plat gestreken.



Hier overheen heb ik met bruine inkt wat stempelafdrukken gezet.


De chipboard elementen heb ik bewerkt met verf en verschillende embossingpoeders
die ik in de nog natte verf gestrooid heb en vervolgens verhit heb,



Ook nu weer komen de tekststrookjes prima van pas.




De takjes (stansen) zijn geverfd.


De stickers van de klokjes blijven leuk om te gebruiken. Door een klokje op 
een stukje grijsboard te plakken, komt deze iets hoger te liggen.
Bij dit cluster zie je nog wat tandwieltjes en een wijzer van de klok terugkomen.



De randen van deze pagina heb ik nog met wat inkt aangezet.
En ook deze keer ben ik met gesso aan het spatten gegaan.
Omdat gesso gemakkelijk de onderliggende kleur van de inkt opneemt, heb ik de gesso
na het spatten al snel gedroogd met een heattool.
Zo voorkom je dat de gesso de kleur van de onder liggende inkt in zich opneemt.

Dit was de uitleg van het maken van mijn pagina.
Eerlijk gezegd maak ik dit soort pagina's zonder een plan vooraf, maar ga gewoon beginnen
en ontdek dan wel wat er gebeurt.

Tot een volgende keer weer, groeten Hanny.