Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 28 december 2022

Achtergrondjes gebruiken voor kaarten.

Hallo bloglezers.

Vandaag wil ik jullie een paar kaarten laten zien die ik gemaakt heb met diverse achtergrondjes die ik nog had liggen.


Met behulp van het Pronty stencil Arrows (470.802.098) en distress inkt heb ik op deze achtergrond een aantal pijlen gezet.




Uit het papier van de Pronty set Rainbow and Cactus set (art.nr. 471.210.005) knipte ik een regenboog en een wolkje. De zon en de tekstwolk zijn afkomstig uit de embellishment set (art.nr. 472.700.013).


Deze achtergrond lag er ook nog. Zo te zien heb ik op dit papier ooit mijn brayer schoon gerold.
Dit soort kaarten verstuur ik liever niet, maar heb er wel altijd een op voorraad liggen.


Omdat ik bovenin de kaart wat meer lege ruimte wilde hebben, heb ik niet de gehele tekst van de kaart gebruikt, maar een deel afgeplakt. Zo kon ik wat lager op de kaart beginnen. Later heb ik onder het grote tekstblok nog het stukje tekst thinking of you gebruikt.

Met oxide inkt is de tekst snel op de kaart aangebracht. Wat embellishments maken deze kaart af.

Er liggen nog veel meer achtergrondjes klaar om te gaan gebruiken.

Leuk dat je weer hier kwam kijken, groeten Hanny.

2 opmerkingen:

alma.heijenk@gmail.com zei

erg leuk gedaan, ik heb zelf ook nog verscheidene achtergrondjes liggen....
groetjes Alma

martina's kaartjes zei

leuk gedaan ! de achtergrondjes gaan vaak erg snel, het is de afwerking die bij mij het vaak laat afweten.
mooi resultaat
grtjs,martina