Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 23 december 2022

Creaties aan een tak (2).

Hallo allemaal.

Afgelopen maand hebben we met het Pronty designteam op de facebookpagina van Pronty Crafts and Friends tutorials geplaatst met allerlei creaties die aan een tak gehangen kunnen worden.
Het was mijn idee om ook zelf met al deze leuke ideeën van de mede designteamleden aan de slag te gaan en mijn tak verder te vullen, maar dat is me helaas i.v.m. andere bezigheden niet gelukt. Maar met wat meer tijd, wil ik dit nog wel gaan doen.

Dit is de laatste tutorial van creaties die aan een tak gehangen kunnen worden.


Hiervoor heb ik de transparante voorkant van een insteekhoes genomen.
Met een stencil heb ik op dit transparant structuurpasta van Dutch Doobadoo aangebracht. Deze structuurpasta heb ik aan de lucht laten drogen.




Om wat meer kleur op deze tag te krijgen heb ik er een stans bij gebruikt. Het papier hiervan heb ik met inkt gekleurd. Hierbij heb ik ook weer wat gouddraad gebruikt. Dit draad komt de laatste tijd vaak terug op mijn creaties........


Hierna heb ik de randen van de transparante tag bewerkt met goudverf en in deze nog natte verf heb ik goud glitters gestrooid. Ook heb ik met de goudverf op het transparant gespetterd.


Om wat meer contrast op de tag te krijgen heb ik van zwart/wit papier een kader gesneden en dit verhoogd opgeplakt. Achter dit kader zit een stukje vellum.



De geschilderde grijsboard sneeuwster (Pronty Crafts 493.001.019) 
was het laatste element dat ik aan de tag toevoegde.

Aan mijn tak wil ik nog meer gaan hangen zodat deze nog wat voller gaat worden. Daarom heb ik ook voor het thema winter gekozen en niet voor het thema kerst. Ik heb dan wat meer tijd om aan de slag te gaan.

Hebben jullie ook een dergelijke tak met creaties thuis hangen?

Ik wens fijne iedereen Kerstdagen waarbij je kunt genieten van de magische invloed die Kerst kan brengen.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: