Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 15 december 2022

Kerstkaarten.

Hallo bloglezers.

Het is hoog tijd om eens met de kerstkaarten aan de gang te gaan.


Dit jaar ben ik hier erg laat mee.......

Voor deze kaart heb ik een achtergrond gebruikt die ik tijdens een workshop gemaakt heb om uit te leggen hoe je met inkt kunt werken. En deze achtergrond vond ik geschikt om een kerstkaart mee te maken.
Het gouden 'draad' dat ik op deze kaart gebruikt heb (en op de foto op de voorgrond ligt), komt van de kerstafdeling van een tuincentrum.
Soms zie je iets dat niet direct bedoeld is voor het maken van kaarten, maar er zo enorm goed bij gebruikt kan worden.....


Op deze kaart heb ik een cluster gemaakt met de nieuwe paper art van Dutch Doobadoo.
De randen van de paper art kerstbal heb ik met inkt en een gouden stift iets gekleurd.




Op deze achtergrond ben ik nog aan het stempelen gegaan, heb een kader gestempeld, dit uitgesneden en verhoogd opgeplakt. De kerstboom heb ik gestanst en met effect sneeuw bewerkt. Ook zie je een stukje tule.


De tekst merry xmas is gemaakt met deze mask. Hierbij heb ik de openingen van de mask bewerkt met stempelinkt. In de nog natte inkt heb ik goudkleurige embossingpoeder gestrooid en dit verhit.


Dit is een andere kaart die ik gemaakt heb.
Ook deze achtergrond met inkt, een mask en embossingpoeder gebruikte ik bij de uitleg van de al eerder genoemde workshop die ik gaf. Te mooi om weg te gooien. En ook weer geschikt om er een kerstkaart mee te maken.



Voor de achtergrond van deze kaart heb ik deze mask gebruikt.
Ook op deze kaart zijn weer het gouddraad en de paper art sneeuwsterren terug te vinden.
De grote sneeuwsterren heb ik gemaakt m.b.v. stansen.

Deze kaarten zijn inmiddels op de bus gegaan.
Tijd om weer verder te gaan met het maken van kaarten.

Mocht je ook nog bezig zijn met het maken van kerstkaarten, veel suc6.

Groeten Hanny.

1 opmerking:

alma.heijenk@gmail.com zei

ze zijn prachtig, deze kerstkaarten!! en wat een leuk idee dat gouddraad van tuincentrum er bij.
groetjes Alma