Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 19 maart 2023

Een planner pagina gemaakt met de nieuwe Dutch Doobadoo collectie.

Hallo allemaal.

Deze maand is er weer een leuke nieuwe collectie van Dutch Doobadoo verkrijgbaar.


Met de mask Elena (art.nr. 470.784.220) uit deze set ben ik aan de gang gegaan en heb er een art journal pagina mee gemaakt..



In dit blogbericht leg ik weer uit hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Met inktense watercolors (en veel water) heb ik op aquarelpapier een lichtblauwe ondergrond gemaakt.
Ik heb hiervoor Inktense gebruikt omdat dit, nadat de verf opgedroogd is, watervast geworden is en dus geen reactie meer aangaat op de lagen die er nog bovenop komen.


Hierna heb ik met diverse kleuren Distress Oxide Sprays kleuraccenten aangebracht.
Ik heb hierbij wat Oxide Spray op een stukje sheet gedruppeld, er wat water bij gesprayed en hiermee afdrukken op het papier gemaakt.

Toen dit droog was heb ik de al eerder genoemde mask erbij gepakt. Deze mask heb ik (op de achterkant van de mask) ingesmeerd met de Inktense watercolors, er wat water bij gesprayed en met de mask een afdruk gemaakt. Daar waar de mask wat natter is, worden de lijnen van de mask wat dikker/voller. Ik heb hierbij de mask een kwartslag gedraaid.


Toen ook deze verf droog was heb ik stempelafdrukken op het papier gezet. Over de nog natte stempelinkt heb ik embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.


Daarna heb ik de mask weer terug op het papier gelegd en met Distress inkt en een blending tool de vlakken van de mask gekleurd.



Omdat ik het grijs iets te flets vond, heb ik dit herhaald met de bruine Distress inkt.


Met een stempel en bruine Distress embossingpoeder  heb ik XXX  op het papier gezet.
Ik miste vervolgens nog een roze accent en heb daarom wat roze embossingpoeder op het papier laten vallen en dit verhit. Om te voorkomen dat dit poeder weggeblazen wordt door de heattool, ben ik aan de achterkant van het papier gestart met het verhitten van het poeder. Zodra het poeder begint te smelten, kun je het poeder aan de goede kant gaan verhitten. Je blaast het poeder dan niet meer weg.



Hier een close-up


Binnenin de cirkels van de mask heb ik met een bruine stift nogmaals cirkels uit de losse hand getekend. En ik ben op zoek gegaan naar elementen om aan deze pagina toe te voegen.
Hiervoor heb een frame uit een papierblokje gebruikt, het Bellerose papier van ECD (art.nr. C010) gebruikt, de ticketstans van ECD (stansmal tickets & Tabs nr. 2008), de ticketstempels van ECD (tickets nr. 292), een stans van een notitieblaadje (stans Note Pieces nr. 1739), een bloemenstans van ECD (stans Florals nr. 1954), een stukje tule (dat gebruik ik momenteel erg vaak omdat dit zo'n leuk effect geeft) en wat blauw sisaltouw.

De bloemenstans heb ik ingekleurd met de Inktense watercolors. Daarna heb ik er nog wat wit met gouden Frantage over gestrooid en de Frantage verhit. De lijntjes rondom de bloembladeren zijn met een zwarte stift getekend.


Op het laatste moment heb ik nog besloten om met bruine acrylverf aan het spetteren te gaan.
En dit is de pagina zoals deze in mijn planner zit.

Geniet van het creatief bezig zijn en tot een volgende keer maar weer.

Groeten Hanny.

1 opmerking:

tine zei

ik heb genoten, van deze prachtige mix media pagina, hoe jij kan toveren met kleuren en stempels en stencis
een woord
Prachtig,

groetjes
Tine