Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 4 mei 2024

Een ATC swap,

 Goedemorgen.

In de Pronty Crafts and Friends facebookgroep werd een ATC swap georganiseerd.

Hierbij werden Artist Trading Cards en Coins onderling uitgewisseld.

In dit blogbericht leg ik uit hoe ik deze ATC's gemaakt heb.
Dit heb ik in de avonduren gedaan bij niet al te best licht.
De foto's die ik toen maakte zijn niet van een denderende kwaliteit. Sorry.

Dit zijn de 4 ATC's die ik maakte, 3 kaartjes en 1 coin.
Een card en 1 coin heb ik verzonden naar iemand anders.
1 Card gaat in mijn map met cards die ik zelf houd, de andere card gaat in mijn ruilmap.


Eerst heb ik aquarelpapier gekleurd met Oxide inkt. Hiervoor heb ik met het stempelkussen een afdruk op een stukje transparant gemaakt, hier wat water bij gesprayed en daar afdrukken mee gemaakt op het papier. Dit heb ik een paar keer herhaald zodat er wat meer diepte in de achtergrond ontstaat.
Dit papier heb ik op het formaat van de ATC's gesneden.


Het stencil met de cirkels uit de Pay it Forward collectie van Pronty heb ik ingesmeerd met de Distress Paste van Cadence.Hier heb ik wat water bij gesprayed en met het stencil heb ik een afdruk op de kaartjes gemaakt. De afdruk met de Distress Paste is niet zo egaal, maar geeft een beetje een grungy effect.
Ook de randen van de ATC's heb ik met de Distress Paste bewerkt.



Toen deze Distress Paste opgedroogd was, heb ik er een ander Pronty stencil bij gepakt.
De + + + heb ik met een blending tool en stempelinkt op het papier gemaakt. In de nog natte stempelinkt heb ik Distress embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.


Over dit geheel heb ik nog stempelafdrukken met de nieuwe Pronty script stempel gemaakt.
Hier overheen heb ik lichtblauw embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.



Bij iedere ATC heb ik een stukje geverfd linnen gebruikt.
Op een blad papier uit een puzzelwoordenboek heb ik een stempelafdruk gemaakt van een ticket. Dit papier heb ik met Distress inkt iets bruin gekleurd.
Op de ATC's zie je nog een rest stukje papier waarop op sommige stukjes papier met het blokjesstencil uit de Pay it Forward collectie van Pronty en structuurpasta een motief is aangebracht.



Ook zie je op iedere ATC chipboard terug uit de Butterfly collectie van Pronty.
Hier komt het blauwe embossingpoeder weer op terug.




De tekststickers zijn uit de Pay it Forward collectie van Pronty.


Ook op deze ATC's ben ik weer met inkt aan het spetteren geweest.

Twee ATC's zijn inmiddels op bestemming.
Het is erg leuk om deze kleine projectjes te maken.
Goed licht om bij te werken is wel belangrijk. Ik ontdekte namelijk hier op het scherm dat ik de tekststempel van een van de ATC's op de kop heb gezet......

Fijne dag verder, groeten Hanny.

1 opmerking:

Diny zei

Wow.....prachtige ATC kaartjes heb je gemaakt Hanny!
Groetjes Diny