Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 13 december 2019

Bloghop nieuwe collectie Noor! Design.

Hallo bloglezers.

Vandaag wil ik jullie laten zien wat ik gemaakt heb met het papier uit de nieuwe Noor collectie.

De bloghop met de nieuwe collectie van Dutch Doobadoo kun je in het vorige bericht vinden.

In de bloghopberichten van de andere designteamleden hebben jullie al wat voorbeelden gezien
die met deze nieuwe Noor! Design collectie gemaakt zijn.
Zelf ben ik met het papier Forest Winter (art.nr. 6011/0634) aan de gang gegaan.


Het formaat van dit papier is 30,5 x 30, 5 cm.
Ideaal dus om een scrapbook lay out mee te maken.
In een set zitten 8 vellen dubbelzijdig bedrukt.
Het papier is 200 grams papier.


Met de DDBD structuurpasta, een paletmes en een mask heb ik het achtergrondvel
bewerkt. Op dit moment was ik nog van plan om het vel papier zo te gaan gebruiken.
Structuurpasta kan prima gebruikt worden op dit papier. 
Er ontstaat zo reliëf. Wil je maar een deel van de mask gebruiken,
dan kun je de andere delen van de mask ook met tape afplakken.
Je kunt op deze manier wat sneller en minder secuur werken.



Omdat ik een foto achter het journalingkaartje wilde steken, heb ik de tag op
het kaartje aan de bovenkant en rechterkant ingesneden.
De randen van de tag heb ik met distress inkt iets aangezet.


Ik heb eerst een globale indeling gemaakt waarbij ik de foto's gemat heb en wat takjes
los geknipt heb en achter de foto's gestoken heb.
Door deze onderdelen niet tot aan de rand vast te palkken kun je er gemakkelijk nog iets ondersteken en komen stukjes papier hier en daar iets omhoog, wat een speels effect geeft.
Zoals jullie zien, heb ik de pagina met de structuurpasta gedraaid.

Hierna ben ik de pagina verder af gaan maken.



De teksten heb ik er aan toegevoegd.
Om het winterse effect wat te benadrukken heb ik er nog wat sneeuwsterren bij geplakt.


Met de set Silent Night Ice Crystals stans je snel een aantal verschillende ijskristallen.

Op deze manier is mijn pagina ontstaan.

Voor meer inspiratie kun je nu doorhoppen naar


Mocht je kans willen maken op de prijs die aan deze bloghop verbonden is, vergeet dan niet om ook onder dit bericht een reactie achter te laten.

Veel plezier met de verdere bloghop.

Groeten Hanny.


12 opmerkingen:

Karen Schaghen zei

Weer een heel ander project.super mooi.Hoe bewaart u deze vellen eigenlijk. Gr karen

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig met de nieuwe mask! Groetjes Betha

Mieke Duckers zei

Wat leuk om te lezen hoe je de pagina opbouwt!! Het resultaat is prachtig!!!

Scrap-joy zei

Karen, mijn Lay Outs bewaar ik in een map met daarin plastic hoezen waar ik de pagina's in schuif.

Sylvia de Bruin zei

Geweldig !!!!

Hellen zei

Super gaaf gedaa met die mask stencils..wat zijn ze leuk

Danielle zei

Super mooi om die mask stencils te zien.

Gina zei

Mooi hoe je alles hebt gecombineerd. Leuk met het stencil ! Prachtig papier, en goed dat het zo dik is ! Groetjes, Gina

Ankie Ansing zei

Wat een leuke manier om deze materialen te verwerken.

Zanoni zei

Wat een mooi resultaat. Zo simpel om te gebruiken maar het geeft een mooi achtergrond effect.

Elle-Jeanne zei

Wow wat een mooie lay out.
Mooie plaatjes uit de nieuwe serie papier.
Groetjes Elle-jeanne

joke zei

Super met het mooie papier en de mask! Het is een plaatje!
Groetjes Joke