Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 12 december 2019

Bloghop nieuwe Dutch Doobadoo collectie.

Hallo bloglezers.


Het is weer tijd voor een bloghopbericht met de nieuwe collectie van Dutch Doobadoo.
Een gevarieerde collectie deze maand.

Naast de fold card art en card art is er deze maand ook een hele gave mask art uitgekomen.
In deze bloghop laat het designteam van Dutch Doobadoo jullie weer allerlei inspirerende
ideeën zien om met deze nieuwe collectie aan de gang te gaan. 

Met de mask art heb ik een voorbeeld voor de bloghop gemaakt.


Met distress inkt heb ik een achtergrond gemaakt.
De grote vlek ontstaat door een afdruk met je stempelkussen op je craftsheet te maken.
Door hier een paar druppels water aan toe te voegen en je aquarelpapier er doorheen te halen
creëer je een mooie achtergrond.
Een techniek die ik vaak toepas en iedere keer geeft dit weer
een mooi resultaat vind ik.
Door dit een paar keer te herhalen wordt het effect van de vlek nog mooier.

Mocht je vaker met mixed media producten werken en nog niet in het bezit zijn van een craftsheet,
wellicht dat je het dan nog net met de kerstman kunt regelen om een craftsheet
onder je boom te mogen ontvangen. En regelt de kerstman dit niet voor je,
dan zou ik gewoon jezelf dit cadeau doen.
Je gaat absoluut geen spijt van dit cadeau krijgen.


Met distress inkt, een blending tool en de nieuwe mask heb ik de achtergrond
verder afgemaakt.

over deze achtergrond heen ben ik aan het stempelen gegaan.
Heb weer eens wat stukjes washi tape gebruikt. Zo leuk om dit te gebruiken,
maar ik vergeet dit vaak.
Heb er de foto overheen geplakt.
Hierna heb ik met distress inkt spatten op mijn pagina gemaakt.
Op de een of andere manier heb ik vaak moeite om grote vlakken papier onaangeroerd te laten......
Eens in mijn stansenbak en embellishmentbak gezocht.
En verder mijn pagina afgemaakt.


Een foto van een heerlijke herinnering aan een weekend kerstshoppen in Maastricht heb
ik weer vastgelegd. Ik moet alleen nog even op zoek gaan naar het
jaartal waarop deze foto genomen is. Dat voeg ik er dan nog ergens klein aan toe.

Dit was mijn bijdrage voor de bloghop.
Voor meer inspiratie kun je nu doorhoppen naar het blogbericht van


Leuk dat je weer naar onze bloghop kwam kijken.
Mocht je kans willen maken op de prijs die aan deze bloghop verbonden is,
vergeet dan niet om ook onder dit blogbericht een reactie achter te laten.

Veel plezier met de verdere bloghop.

Groeten Hanny.

16 opmerkingen:

Elly zei

Hele gave achtergrond mask is het! En heb je mooi gemaakt.
Groetjes Elly

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi deze lay-out met het nieuwe stencil! Groetjes Betha

Lucky L. zei

Mooie LO met deze nieuwe stencil! Knap gedaan!
Groetjes Ingrid

Cinderella zei

Kei gezellig deze bloghop weer altijd leuk om te zien wat er allemaal voor een mooie creaties te voorschijn komen met de nieuwe lijn va Dutch DooBaDoo
Zo ook weer deze creatie van jou Hanny het is een gave lay out geworden top .
En bedankt weer voor het delen in deze bloghop.
Ik hop verder naar de volgende

Liefs en Creatiefs
Cinderella

Inny zei

Een prachtige creatie!

Groetjes,Inny

Richtsje zei

Ook hier inderdaad een inspirerende creatie! Prachtig gemaakt met een bijzonder mooi resultaat!

Valery zei

Wat een gave mask en wat een mooie uitvoering, Hanny! Toch ook maar weer eens aan de slag met de kliedermat om ook zulke toffe achtergronden te maken. 😉

Danielle zei

Wat een leuke mask. Ik heb er nog nooit mee gewerkt.
Maar krijg er nu wel zin in om het toch te gaan doen.

Patricia Vriezekolk zei

Wat ontzettend leuk!
Nog nooit met deze mallen gewerkt
maar moet zeggen het is echt schitterend.

Gerda zei

Wat een mooi effect geeft dit stencil. En een mooie lay-out.
Maar kliedermat? Wat is er zo speciaal aan deze?

Miriam's creablog zei

kon ook niet missen dat jij met het stencil aan de slag zou gaan toppie pagina is het geworden. Gr. Miriam

Nelleke zei

Helemaal prachtig zeg, ene mooie herinnering vastgelegd met de nieuwe materialen. groet, Nelleke

Zanoni zei

Heel leuk gemaakt!

Yvonne van de Ven zei

Wat een schitterende mask!
En wat een toffe manier om een leuke achtergrond te maken.
Zo simpel en zo'n leuk effect!
Groetjes Yvonne

Debby Kuster zei

proost geniet van je lekkere warme bakkie
zeer leuke scrap layout

joke zei

Wat gaaf om deze mask zo te gebruiken, Super idee!
Groetjes Joke