Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 29 mei 2021

Bloghop mei collectie Dutch Doobadoo.

Hallo creatievelingen.

De nieuwe collectie van Dutch Doobadoo ligt weer in de winkels. Dat gaat weer een heerlijke tijd worden om bezig te zijn met deze nieuwe collectie.


In deze bloghop laat het designteam jullie weer allerlei voorbeelden zien die we gemaakt hebben met de materialen uit de nieuwe collectie.


In de aankondiging van deze bloghop konden jullie al zien dat ik de nieuwe mask art, de Slimline Circles gebruikt heb.



Dit heb ik gemaakt op een van de MDF panelen van Pronty.
In dit blogbericht zal ik door middel van foto's laten zien hoe ik dit gemaakt heb.
Het gaat een blogbericht worden met veel foto's.....

Omdat ik wilde proberen of ik alcoholinkt op MDF kon gebruiken, heb ik het MDF eerst voorzien van 3 lagen Pouring medium gemengd met witte verf. Daarna heb ik met structuurpasta en 2 verschillende masks structuur op het paneel aangebracht. Hierbij heb ik de mask afgeplakt omdat ik de pasta met de vormen van de mask mee wilde aanbrengen.

    

Doordat er 2 lagen papier onder de mask lagen en doordat ik de pasta iets te royaal gebruikt heb, zit de pasta er minder mooi op dan gekund had. Maar omdat ik het zonde vond om dit paneel weg te gooien, ben ik verder gegaan.


Ook heb ik op de ondergrond op een aantal plaatsen craquelé pasta gebruikt. Op deze foto zie je nog geen barstjes in de pasta omdat ik de pasta net voor het maken van de foto op het paneel gesmeerd had.

 

 

Hierna heb ik de alcoholinkt op het paneel aangebracht. Ik heb hierbij ook de zijkant van het MDF paneel mee gekleurd.
Omdat ik niet tevreden was over dit resultaat, heb ik er maar een dun laagje gesso overheen gesmeerd. De conclusie is dat alcoholinkt en MDF geen goede match is als je het effect wilt bereiken van verschillende kleuren die vloeiend in elkaar overlopen, ook niet met een aantal lagen pouring medium eronder.....
Zoals jullie dus zien, was de start van dit project hopeloos. Toch ben ik gewoon door gegaan. Hiermee wil ik jullie laten zien dat ondanks een verkeerde start, er toch nog iets gaafs van gemaakt kan worden.


Nadat de gesso droog was, heb ik er oxide spray inkt overheen gesprayed. En vervolgens hier en daar weer wat weg gepoetst om de kleur van de ondergrond terug te laten komen. Over de structuurpasta heb ik wel de alcoholinkt laten lopen. Hier en daar met een penseeltje verdund met de blending solution zodat de kleur niet te egaal werd.


Het grijsboard van Dutch Doobadoo is erg gaaf om te gebruiken. De klok heb ik gekleurd met oxide inkt waar ik hier en daar embossingpoeder op gestrooid heb dat ik verhit heb.
Ook het rechthoekige frame heb ik bewerkt met oxide inkt. Hier heb ik IZINK embossingpoeder hier en daar overheen gestrooid. Dit is embossingpoeder met een glitter erin.
Op deze foto zie je ook een stukje van de craquele pasta.

   



Omdat ik nog wat miste op dit paneel, heb ik yupo papier gekleurd met alcoholinkt en hieruit deze cirkels gestanst. Dit heb ik op meerdere plakken op het paneel terug laten komen.
Hierna heb ik op de delen waar geen structuurpasta zat nog met goudverf gespat. 


Toen ik begon aan dit paneel, had ik het idee om het deel met de structuurpasta aan de onderkant uit te laten komen. Uiteindelijk heb ik het paneel een kwartslag gedraaid zoals jullie zien. Ik ben blij dat ik ondanks de mislukkingen in het begin door ben gegaan. De alcoholinkt die nog door de oxide inkt hier en daar tevoorschijn komt, voegt wel wat toe. Met een spuitbus heb ik er een laagje lak over gespoten.

Dit lange blogbericht was mijn bijdrage aan deze bloghop. Mijn mede designteamleden hebben de nieuwe collectie ook weer op een gave manier gebruikt. Voor het vervolg van de bloghop kun je nu doorhoppen naar:


Leuk dat je weer hier kwam kijken. Veel plezier bij het vervolg van de bloghop.
Groeten Hanny.

7 opmerkingen:

Elizabeth zei

Mooi! Fijn om te zien hoe het gemaakt is! Mooie kleuren!

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig Hanny en wat een mooie kleuren! Groetjes Betha

Bea zei

Schitterend gemaakt in mooie kleuren Hanny.....

groetjes Bea.

Wil Bijl zei

Schitterend gemaakt Hanny en een heel duidelijke uitleg.
Groetjes Wil

Riet zei

Een hele mooie creatie laat je zien.....mooie kleurencombinatie.....prachtig....

Ria van Veldhuizen zei

Prachtig gemaakt!

Lia zei

Wat ben jij een ster in Mixed Media. Je creaties zijn zo inspirerend en DDD komt hierbij zeker goed van pas!
Lia xx