Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 13 mei 2021

Een "messy" art journal pagina.

 Hallo bloglezers.

Gezellig dat jullie vandaag weer hier komen kijken.
Vandaag laat ik jullie zien hoe ik deze art journal pagina gemaakt heb.


Deze keer heb ik een beetje een "messy" art journal pagina gemaakt. Gewoon heerlijk aan het kliederen gegaan zonder doel voor ogen.


Deze pagina heb ik gemaakt op aquarelpapier. Zoals je ziet heb ik als eerste met een gel medium stukjes teksten uit verschillende boeken op het toen nog witte aquarelpapier geplakt. Ook heb ik wat washitape op het papier geplakt. Over deze 1e laag heb ik hier en daar wat gesso gesmeerd. Hierdoor vervagen de teksten van het boekpapier hier en daar iets. Toen ben ik tekeer gegaan met bruine acrylverf.  Deze verf heb ik allerlei kanten uitgestreken. En ik heb een zwarte watervaste inkt gebruikt. Deze inkt heb ik met een penseel uitgesmeerd, maar ook laten druppelen en uitlopen.
Het roze dat je op deze pagina's ziet is oxide inkt aangebracht in combinatie met de Dutch Mask Art Schubben.


En toen las ik iets leuks op internet. Je zou met vaseline een soort craquelé effect op je pagina kunnen krijgen. Daar waar de vaseline op je ondergrond zit, zou verf niet hechten las ik. Dit wilde ik proberen. Maar bij gebrek aan vaseline en het feit dat ik wel een potje lippenbalsem in huis had, besloot ik gewoon wat lippenbalsem op mijn pagina te smeren. In de kaders zie je het effect hiervan op mijn pagina. Over deze lippenbalsem heb ik dus weer wat verf gesmeerd die ik er later weer vanaf kon vegen. Dit is het effect wat ik kreeg. Grappig toch? 


Over deze messy ondergrond heb ik met een mask nog structuurpasta aangebracht.

Dutch Doobadoo heeft veel materiaal waarmee je een art journal pagina af kunt maken.

      
   

Het greyboard is met oxide of distress inkt heel gemakkelijk te kleuren.


En dit soort schitterende teksten zijn stickers.



En zo heb ik dus deze art journal pagina's gemaakt. En o ja, hebben jullie gezien dat je het ribbelkarton van dozen ook goed kunt gebruiken als je een art journal pagina maakt?

Dit was mijn blogbericht voor vandaag. Tot een volgende keer.
Groeten Hanny.

2 opmerkingen:

Anja v K@@rten zei

Er zitten super veel belevenissen verwerkt in deze pagina.
Knap gedaan zeg!
Creatieve groetjes, Anja

alma.heijenk@gmail.com zei

tjonge wat is er veel te zien aan structuren etc op de pagina. mooi geworden!!
en dan met vaseline... schrijf het op want dat wil ik ook wel eens proberen.